Εθνική ταυτότητα στη διαφήμιση

Καμίδης, Ευάγγελος (2021) Εθνική ταυτότητα στη διαφήμιση. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC23_2021.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Σκοπός της έρευνας είναι να αναδείξει τις περιπτώσεις στις οποίες δόθηκε έμφαση στην προβολή της εθνικής ταυτότητας σε ελληνικές διαφημίσεις, καθώς και την ανταπόκριση που πήρε αυτή η μέθοδος από τους καταναλωτές. Από το πρώτο κεφάλαιο γίνεται σαφή αναφορά στον ορισμό των όρων «έθνος» και εθνική ταυτότητα. Παρουσιάζεται η χρονολογία της έννοιας του έθνους όπως επίσης και η εννοιολογική διαφοροποίηση στη πάροδο του χρόνου. Στη συνέχεια του ίδιου κεφαλαίου παρουσιάζεται η διαφορά μεταξύ της εθνικής και εθνοτικής ταυτότητας καθώς και τα σφάλματα που προκύπτουν στην ταύτιση των δύο ορισμών. Στο δεύτερο κεφάλαιο εμπεριέχονται διάφοροι ορισμοί για το Marketing και τη διαφήμιση και την συμβολή τους στην αγορά. Αναλύεται η εξέλιξη του Marketing και των διαφημίσεων μέσα από τις στρατηγικές και τις κατηγορίες τους. Στο τέλος του κεφαλαίου σημαντική είναι η αναφορά στον συνδυασμό των δύο εννοιών και των αποτελεσμάτων τους στην κοινωνία. Το εθνικό Marketing στην διαφήμιση αναλύεται στο τρίτο κεφάλαιο στο οποίο από την πρώτη ενότητα δίνεται βαρύτητα στο πως οι δύο όροι συνδυάζονται και ενεργούν στρατηγικά στην αγορά. Με διάφορες θεωρίες και έρευνες παρουσιάζονται τα αποτελέσματα του εθνικού Marketing στις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες καθώς και στο υπόλοιπο του εθνικού συνόλου. Στο τέταρτο κεφάλαιο το οποίο έχει ερευνητικό περιεχόμενο παρουσιάζεται ο σκοπός της έρευνας που πέρα από την ανάδειξη της εθνικής ταυτότητας σε ελληνικές τηλεοπτικές διαφημίσεις του 2020, επικεντρώνεται και στους τύπους-κατηγορίες προϊόντων που συνηθίζουν να προβάλλουν την εθνική ταυτότητα στην Ελλάδα. Στις αντιδράσεις των καταναλωτών οι οποίες αντλήθηκαν από την πλατφόρμα του YouTube και τις τεχνικές προβολής μηνυμάτων που χρησιμοποιήθηκαν. Η μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα είναι η ανάλυση περιεχομένου όπου οι αναλυτικές δομές προέρχονται από την εμπειρία και την γνώση εμπειρογνωμόνων. Οι Τύποι των διαφημίσεων κατηγοριοποιήθηκαν σύμφωνα με την έρευνα του επίκουρου καθηγητή κοινωνιολογίας της επικοινωνίας Βασίλη Βαμβακά. Το πέμπτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στα αποτελέσματα και στην απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων σε σχέση με τις στρατηγικές που ακολούθησαν οι εταιρείες για την προώθηση των προϊόντων τους καθώς επίσης και την αξιολόγηση που έλαβαν από το κοινό. Στο τελευταίο κεφάλαιο της πτυχιακής εργασίας βρίσκονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τα θεωρητικά και το ερευνητικά κεφάλαια. Επίσης δεν λείπει η αναφορά στις δυσκολίες που προέκυψαν κατά τη δημιουργία της εργασίας και οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Πανάτσα Βασιλική-Μαρία
Uncontrolled Keywords: Εθνική ταυτότητα, Έθνος, Καταναλωτές, Λεκτικές-οπτικές, Προώθηση προϊόντων.
Subjects: Δ > Διαφήμιση
Μ > Μάρκετινγκ
Π > Προώθηση πωλήσεων
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 28 Sep 2021 10:00
Last Modified: 28 Sep 2021 10:00
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11325

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top