Η τοποθέτηση προϊόντων σε αμερικανικές τηλεοπτικές σειρές: η περίπτωση του Sex and the City

Φιλίππα, Ιωάννα (2020) Η τοποθέτηση προϊόντων σε αμερικανικές τηλεοπτικές σειρές: η περίπτωση του Sex and the City. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC60_2020.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η στρατηγική της τοποθέτησης προϊόντων (product placement), θεωρείται ως ένας καθοριστικός τρόπος επικοινωνίας ανάμεσα στις επώνυμες μάρκες και τους καταναλωτές. Χρησιμοποιείται από υπεύθυνους του τμήματος μάρκετινγκ πολλών εταιρειών με στόχο τη διαφήμιση των προϊόντων ή των brands τους έστω και για λίγα δευτερόλεπτα στον τηλεοπτικό χρόνο. Η τοποθέτηση με άλλα λόγια υποδεικνύει στην αγορά την αξία του προϊόντος και επιτρέπει στην αγορά-στόχο να αξιολογήσει αυτό που προσφέρεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Εμφανείς στρατηγικές της τοποθέτησης προϊόντων παρατηρούνται κατά βάση σε αμερικάνικες τηλεοπτικές σειρές. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να κατανοηθεί σε βάθος ο ορισμός και η λειτουργία της συγκεκριμένης τεχνικής, αλλά και η επιρροή της στην ψυχολογία των καταναλωτών. Ως μελέτη περίπτωσης επιλέχθηκε και διερευνήθηκε η αμερικάνικη τηλεοπτική σειρά «Sex and the City». Σκοπός της έρευνας είναι να καταγραφούν λεπτομερώς όλες οι μάρκες και τα προϊόντα που τοποθετούνται στη σειρά, πως, με ποιο τρόπο και για πόσα δευτερόλεπτα. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων είναι η ανάλυση περιεχομένου διότι αποτελεί μία μέθοδο έρευνας η οποία χρησιμοποιεί διαδικασίες για να εξάγει αξιόπιστα συμπεράσματα από ένα κείμενο, τον προφορικό λόγο, ή μία εικόνα στην προκειμένη περίπτωση. Μέσω της ανάλυσης περιεχομένου αντλήθηκαν τα πρωτογενή δεδομένα της τηλεοπτικής σειράς και δημιουργήθηκε η φόρμα κωδικοποίησης των δεδομένων, με την οποία η ερευνήτρια σύλλεξε τα στοιχεία, αφού παρακολούθησε λεπτομερώς τη σειρά «Sex and the City». Μετά από τη συλλογή και την καταγραφή των πρωτογενών υλικών, δηλαδή των προϊόντων της τηλεοπτικής σειράς, έγινε η στατιστική ανάλυση. Συμπερασματικά, καταλήγουμε στο ότι στη σειρά τοποθετήθηκαν πολλές μάρκες οι οποίες παρουσιάστηκαν οπτικά, λεκτικά ή έλαβαν μέρος στην πλοκή του σεναρίου.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τσίχλα Eιρήνη
Uncontrolled Keywords: Προώθηση προϊόντων, Τοποθέτηση προϊόντος, Στρατηγική, Συμπεριφορά καταναλωτή, Sex and the City, Τηλεοπτικές παραγωγές.
Subjects: Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Μ > Μάρκετινγκ
Ψ > Ψυχολογία
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Σ > Στρατηγικό μάρκετινγκ
Τ > Τηλεόραση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 23 May 2021 06:46
Last Modified: 23 May 2021 06:46
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10912

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top