Χώρα προέλευσης προϊόντος και συμπεριφορά καταναλωτή: συγκριτική ανάλυση

Καλύβας, Νικόλαος (2017) Χώρα προέλευσης προϊόντος και συμπεριφορά καταναλωτή: συγκριτική ανάλυση. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC128_2017.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Ένας εκτενής όγκος μελέτης για την Χώρα Προέλευσης των Προϊόντων (Country of Origin - COO) έχει διεξαχθεί εδώ και δεκαετίες και εκτιμάται ότι πάνω από 600 μελέτες έχουν δημοσιευθεί μέχρι στιγμής. Πράγματι, ο αριθμός αυτός μπορεί να υποτιμά τον πραγματικό αριθμό των μελετών που έχουν διεξαχθεί σε μη δημοσιευθείσα μορφή και εκείνες που γράφονται σε άλλες γλώσσες εκτός από τα αγγλικά. Ένα θέμα στην πρώιμη έρευνα ήταν τα συμπεράσματα που έκαναν οι καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα του προϊόντος βάσει της χώρας προέλευσης. Οι πιο πρόσφατες μελέτες για την χώρα προέλευσης έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή σε μια τέτοια πολυπλοκότητα και ασάφεια. Για παράδειγμα, εξέτασαν τις αντίστοιχες επιπτώσεις από τις διαφορετικές προοπτικές των αποτελεσμάτων της χώρας προέλευσης, όπως η χώρα παραγωγής, η χώρα συναρμολόγησης και η χώρα σχεδιασμού (Král, 2015: 6). Με την συγκεκριμένη μελέτη επιχειρείται αρχικά μία βιβλιογραφική έρευνα ως προς το θεωρητικό πλαίσιο της χώρας προέλευσης και της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Αρχικά, γίνεται εισαγωγική παρουσίαση της έννοιας της συμπεριφοράς του καταναλωτή και των παραγόντων που συμβάλουν στην λήψη αγοραστικών αποφάσεων. Στη συνέχεια επιχειρείται διεξοδική ανάλυση των χαρακτηριστικών της χώρας προέλευσης και της εικόνας της χώρας. Έπειτα η μελέτη εστιάζει στην παρουσίαση αποτελεσμάτων άλλων ερευνών ως προς τις αντιλήψεις των καταναλωτών για την ενσωμάτωση της χώρας προέλευσης σε ελληνικά και γερμανικά προϊόντα. Ακολουθεί το θεωρητικό υπόβαθρο της προσωπικής έρευνας, γύρω από τη μεθοδολογία, τους στόχους, το ερευνητικό εργαλείο, τη δειγματοληψία και τις τεχνικές στατιστικής ανάλυσης. Έπειτα, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μέσα από την προσωπική διερεύνηση των απόψεων του δείγματος. Συγκεκριμένα προσδιορίζονται οι στάσεις των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι σε προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και στην Γερμανία. Τέλος, καταγράφονται τα γενικά συμπεράσματα της μελέτης.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τριανταφυλλίδου Αμαλία
Uncontrolled Keywords: Συμπεριφορά καταναλωτή, Χώρα προέλευσης, Εικόνα χώρας, Προϊόν, Απόφαση, Παράγοντας, Αντίληψη, Κίνητρο, Στρατηγική.
Subjects: Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 07 Sep 2018 07:40
Last Modified: 07 Sep 2018 07:40
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9652

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top