Φάλο, Βαλεντίνα (2015) Η χρήση των social media από τις ελληνικές διαφημιστικές εταιρίες. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
DMC1_2015.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
Σήμερα, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει στις επιχειρήσεις ένα επιπλέον κανάλι επικοινωνίας με το κοινό στο οποίο απευθύνονται, ενώ οι στόχοι που τίθενται με τη χρήση των social media ποικίλουν αναλόγως με την περίπτωση. Μέσω της εφαρμογής του Social Media Marketing οι επιχειρήσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν διάλογο με τους καταναλωτές, να ενισχύσουν την ταυτότητα της επιχείρησης, να προσελκύσουν νέους πελάτες ή ακόμα και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα των επιχειρήσεων (Hill & Moran, 2011). Επομένως η μεγάλη και διαρκώς αυξανόμενη σπουδαιότητα των κοινωνικών δικτύων για την κάθε είδους επιχείρηση είναι προφανής. Για το λόγο αυτό διενεργήθηκε έρευνα πρωτογενών στοιχείων με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου όπου και μελετήθηκαν οι σελίδες των διαφημιστικών εταιριών και των εταιριών δημοσίων σχέσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τη χρήση της ανάλυσης περιεχομένου συγκεντρώθηκαν δεδομένα από ένα σημαντικό αριθμό περιπτώσεων μέσα σε συγκεκριμένο σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, περιγράφοντας τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τις εταιρίες. Το δείγμα της έρευνας διαμορφώθηκε στις 62 εταιρίες, εκ των οποίων οι 17 ήταν εταιρίες Δημοσίων Σχέσεων και οι 45 Διαφημιστικές εταιρίες με την πλειοψηφία τους να είναι μέλη της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ). Τα αποτελέσματα της έρευνας, μεταξύ άλλων, έδειξαν πως το Facebook χρησιμοποιείται από 25 στις 45 Διαφημιστικές εταιρίες ενώ από τις εταιρίες Δημοσίων Σχέσεων το χρησιμοποιούν μόνο οι 6. Επιπλέον, αναφορικά με την αναγνωρισιμότητα διαπιστώθηκε ότι η πιο «γνωστή» στους χρήστες διαφημιστική εταιρία είναι η Bold Ogilvy ενώ η πιο διαδεδομένη εταιρία Δημοσίων Σχέσεων είναι η Communication effect. Αναφορικά με το πόσο «ενεργές» είναι οι εταιρίες αναφορικά με το λογαριασμό τους στο twitter συμπεραίνεται ότι δυο είναι οι ελληνικές Διαφημιστικές που έχουν μεγαλύτερη δραστηριοποίηση είναι η Bold Ogilvy και η Delta adv. Ενώ στην περίπτωση των εταιριών Δημοσίων Σχέσεων πιο δραστήρια καθ’ όλη την διάρκεια των ετών 2009-2014 είναι η Advocate Burson Masteller. Σχετικά με το LinkedIn η μοναδική Διαφημιστική εταιρία που είναι σχετικά αναγνωρίσιμη αλλά είναι παράλληλα και εκείνη που παρουσιάζει μια μικρή δραστηριοποίηση είναι η Admine σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες που φέρονται να έχουν σελίδα στο LinkedIn ωστόσο όπως φάνηκε και από τις αναρτήσεις τους δεν δείχνουν να ασχολούνται με αυτό. Τέλος, σχετικά με το YouTube λίγες είναι οι εταιρίες που το χρησιμοποιούν. Συγκεκριμένα είναι μόλις 10 από τις συνολικά 45 Διαφημιστικές εταιρίες και μόλις οι 3 από τις 17 εταιρίες Δημοσίων Σχέσεων.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Τριανταφυλλίδου Αμαλία |
Uncontrolled Keywords: | Social Media Marketing, Social Media, Κοινωνικά δίκτυα, Διαφήμιση, Δημόσιες Σχέσεις, Διαφημιστικές εταιρείες, Εταιρείες δημοσίων σχέσεων, Μάρκετινγκ, Διαδίκτυο. |
Subjects: | Δ > Δημόσιες σχέσεις Δ > Διαδικτυακό μάρκετινγκ Δ > Διαφήμιση Δ > Διαφημιστικές εταιρείες Κ > Κοινωνικά δίκτυα |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 10 Sep 2015 06:54 |
Last Modified: | 10 Sep 2015 06:54 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/7703 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |