Τζίφρης, Ιωάννης (2004) Το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ και οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
IT3_2004.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (480kB) |
Abstract
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι του παραδοσιακού. Λόγω όμως της ιδιαιτερότητας του υπάρχουν κάποια προβλήματα στην εφαρμογή του τα οποία πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι επιχειρήσεις, όπως: • Δεν έχουν ακόμα όλοι οι υποψήφιοι πελάτες πρόσβαση στο διαδίκτυο. • Με την υιοθέτηση του μειώνεται δραστικά η ανθρώπινη επικοινωνία. • Δεν υπάρχει δυνατότητα η επιχείρηση να επιλέξει τον αποδεκτή των μηνυμάτων της αλλά μάλλον ο αποδέκτης επιλέγει να επικοινωνήσει με την επιχείρηση. Πέρα από αυτά τα προβλήματα όμως υπάρχουν και ορισμένα σφάλματα που πρέπει να αποφεύγονται και ποιό συγκεκριμένα αναφερόμαστε σε μία μη επαρκή ανάλυση της αγοράς κάτι που είναι βασικό λάθος και στο παραδοσιακό μάρκετινγκ. Επίσης, ο μη σαφής καθορισμός των οφειλών για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σε συνδυασμό με την μεγάλη σπατάλη για διαφήμιση αγνοώντας ουσιαστικά τις πιο αποδοτικές και οικονομικά εναλλακτικές λύσεις. Υπάρχουν όμως και θετικές πτυχές του θέματος, οι οποίες και αποφέρουν πολλαπλά οφέλη στις επιχειρήσεις. Δηλαδή παρέχεται η δυνατότητα για άμεση επικοινωνία on-line της επιχείρησης με τους καταναλωτές, κάτι που είναι ζωτικής σημασία για όλες τις δραστηριότητες της επιχειρήσεις. Επίσης το e-marketing παρέχει την δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να απευθυνθεί στην παγκόσμια αγορά. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι μειώνεται το κόστος έρευνας, άρα και το κόστος κτήσης του προϊόντος. Και τέλος, όλα αυτά συντελούν στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών για τoν πελάτη. Αν εστιάσουμε τώρα στον χώρο των Ελληνικών ΜΜΕ θα διαπιστώσουμε ότι η συμμετοχή τους στην οικονομία και την απασχόληση είναι αναμφισβήτητη. Όσον αφορά όμως το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ, η οργάνωση τους βρίσκεται ακόμα σε αρχικά στάδια ανάπτυξης. Αυτό βεβαίως οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, ένας από αυτούς είναι ο ρυθμός ανάπτυξης του net και των νέων χρηστών στην χώρα μας (ένας δείκτης που τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αναπτύσσεται). Υπάρχουν όμως προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν, το βασικότερο είναι η τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησε ο Ο.Τ.Ε για τους χρήστες, με αποκορύφωμα τις υψηλότατες τιμές των ευρυζωνικών συνδέσεων (ADSL), είναι οι υψηλότερες στην Ευρώπη. Αποκόπτοντας λοιπόν τους χρήστες από τo δίκτυο ποιός ο λόγος να εισέλθουν σε αυτό οι επιχειρήσεις. Επίσης, σημαντικό είναι και το γεγονός ότι μόλις την τελευταία πενταετία έχουν αρχίσει πολλές επιχειρήσεις την μηχανοργάνωση τους, κάτι που θα έπρεπε να αρχίσει αρκετά νωρίτερα (αποκορύφωμα η Ε.Τ.Ε που ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει την μηχανογράφηση της). Παράλληλα, ρόλο παίζει και η ολιγωρία των επιχειρήσεων να εκμεταλλευτούν πλήρως την είσοδο της χώρας στην Ο.Ν.Ε και να αυξήσουν της εξαγωγές τους και μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτά είναι τα βασικά προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για την πλήρη ανάπτυξη του e-marketing. Από την άλλη όμως, συνεχώς επιχειρήσεις καταρτίζουν σχέδια για την δημιουργία ενός e-marketing plan, αυξάνοντας έτσι ραγδαία τον αριθμό των επιχειρήσεων με παρουσία στο net. Κάτι που οδηγεί σε πλήρη αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής καθώς η χώρας μας αποτελεί τον πρωτοπόρο στον χώρο της Ανατολικής Ευρώπης. Ήδη έχουν κατοχυρωθεί 72000 domain names με κατάληξη gr. Κάτι που φανερώνει την διείσδυση του διαδικτύου στην χώρα μας άρα και την συνεχώς αυξανόμενη αποδοχή του από τους καταναλωτές. Επίσης η δυνατότητα που παρέχει το e-marketing για είσοδο στην παγκόσμια αγορά, ενδεχομένως να αντιστάθμιση την τεχνολογική διαφορά με τις επιχειρήσεις της Ευρώπης, και να δώσει έτσι μία βάση για την ανάπτυξη που θα καλύψει αυτό το κενό. Συνοψίζοντας μπορούμε να πούμε ότι οι Ελληνικές ΜΜΕ δεν έχουν ακόμα τεχνολογικό υπόβαθρο αντίστοιχο με αυτό των χωρών της Δυτικής Ευρώπης αναπτύσσονται όμως τάχιστα και σύντομα θα βρίσκονται σε εφάμιλλο ανταγωνιστικό επίπεδο άρα και στο e-marketing. Ενώ, η παγκοσμιοποίηση στην οικονομία εντείνει τον ανταγωνισμό για την επιβίωση και την ανάπτυξη. Παράλληλα όμως, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για είσοδο σε νέες αγορές και αυξημένα κέρδη. Για να αντεπεξέλθουν λοιπόν οι ΜΜΕ στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται θα πρέπει να ακολουθηθούν πολιτικές για την εξοικείωση των ΜΜΕ με τις νέες τεχνολογίες και την διευκόλυνση της πρόσβασης στις νέες αγορές, κάτι που πρέπει να γίνει και με την αρωγή των διεθνών φορέων.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σαμαρά Δήμητρα |
Uncontrolled Keywords: | Δίκτυα ηλεκτρονικών υπολογιστών, Ελλάδα, Ηλεκτρονικό μάρκετινγκ, ΜμΕ. |
Subjects: | Δ > Διαδικτυακό μάρκετινγκ Δ > Διαδίκτυο (Internet) Ε > Επιχειρήσεις Η > Ηλεκτρονική επεξεργασία δεδομένων Η > Ηλεκτρονικό εμπόριο Η > Ηλεκτρονικό επιχειρείν Μ > Μάρκετινγκ Μ > Μικρομεσαίες επιχειρήσεις Π > Προώθηση πωλήσεων |
Divisions: | Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 20 Sep 2021 07:10 |
Last Modified: | 20 Sep 2021 07:10 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11269 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |