Κίτσος, Χρήστος Σ. (2004) Οι εξαγωγικές προοπτικές και τα προβλήματα του κλάδου των νωπών φρούτων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
IT36_2004.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (579kB) |
Abstract
Η Ελλάδα ως χώρα είναι παραδοσιακά αγροτική. Η ζήτηση και η προσφορά των νωπών φρούτων και γενικά όλων των καρπών της ελληνικής γης αποτελούν μέρος της ελληνικής οικονομίας. Το εμπορικό ισοζύγιο των φρούτων είναι αυτό που επηρεάζει την ελληνική οικονομία κατά μεγάλο μέρος. Διακρίνουμε λοιπόν πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται κάμψη στον αγροτικό τομέα, προβλήματα κάθε μορφής τείνουν να γίνουν μάστιγα για την εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας μας. Σε παγκόσμιο επίπεδο διαπιστώνεται έντονη τάση για αύξηση της παραγωγής, ενώ η κατανάλωση αυξάνεται με αργότερο ρυθμό. Σε ορισμένες αναπτυσσόμενες χώρες, το μεγαλύτερο μέρος του δυναμικού ανάπτυξης της παραγωγής προσανατολίζεται προς την αυξημένη εσωτερική κατανάλωση, ενώ σε άλλες αναπτύσσεται η παραγωγή προϊόντων που προορίζονται για εξαγωγή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας κατανάλωσης και ανέρχεται σε 100 εκατομμύρια τόνους περίπου. Αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά οπωροκηπευτικών στον κόσμο γιατί είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας. Επικρατεί έντονος ανταγωνισμός των κοινοτικών προϊόντων από τις εισαγωγές από Τρίτες Χώρες αλλά και ειδικότερα των νωπών εσπεριδοειδών από χυμούς. Κατά καιρούς έχουν χορηγηθεί προνόμια εισαγωγής από Τρίτες Χώρες που αποβαίνουν σε βάρος των Κοινοτικής παραγωγής προϊόντων. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα τρέχοντα στοιχεία αλλά και το γεγονός της αλλαγής στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στον παγκόσμιο στίβο αναλύθηκε η παρούσα κατάσταση της Ελληνικής Αγοράς και η Εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας μας, αναζητήθηκαν τα σημερινά προβλήματα μέσα από πραγματικά στοιχεία καθώς και τις δυνατότητες – προοπτικές που υπάρχουν ώστε ο κλάδος των νωπών φρούτων να ανακάμψει. Συνειδητοποιούμε επίσης πως ο μεγαλύτερος όγκος των εξαγωγών μας κατευθύνθηκε προς τη Γερμανία, τη Ρωσία, την Πολωνία, την Αγγλία, την Ολλανδία, την Τσεχία και την Αλβανία. Σκοπός μας από το σημείο αυτό είναι η προσέλκυση περισσότερων χωρών καθώς και ότι κρίνεται απαραίτητο να διατηρηθούν οι εν λόγο χώρες ως χώρες συνεργασίας εμπορικής με την χώρα μας (Μπήτρου, Γ., 2003).
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Καραγιάννης Αθανάσιος |
Uncontrolled Keywords: | Νωπά φρούτα, Ευρωπαϊκή Ένωση, Προώθηση προϊόντων. |
Subjects: | Β > Βιομηχανία τροφίμων και το εμπόριο - Ελλάδα Δ > Διεθνές εμπόριο Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα Ο > Οπωροκηπευτικά - Βιομηχανία και εμπόριο Π > Προώθηση πωλήσεων Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ Τ > Τρόφιμα |
Divisions: | Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 31 Aug 2021 11:13 |
Last Modified: | 31 Aug 2021 11:13 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11197 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |