Η αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων από τα μουσεία

Ράτζα, Αγορίτσα–Ελπίδα (2018) Η αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων από τα μουσεία. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC25_2018.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης μου εδώ και αρκετά μεγάλο διάστημα και θεωρώ ότι λόγω της σπουδαιότητας του θέματος, θα αποτελέσει πολύ σημαντικό εφαλτήριο για την μετέπειτα πορεία μου στον κλάδο. Πιο συγκεκριμένα η πτυχιακή μου εργασία, πραγματεύεται το θέμα των κοινωνικών δικτύων και συγκεκριμένα της χρήσης τους από τα μουσεία με σκοπό την προσέγγιση του κοινού. Στα πλαίσια της ανάλυσης, το παρόν πόνημα διαρθρώνεται σε εννέα συνολικά κεφάλαια, τα οποία χωρίζονται σε θεωρητικό και ερευνητικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος αποτελείται από έξι κεφάλαια, εκ των οποίων το πρώτο, πραγματεύεται την διαδικασία σχεδιασμού της στρατηγικής marketing και το δεύτερο αναφέρεται σε έρευνες και παραδείγματα σχετικά με την χρήση των κοινωνικών δικτύων για σκοπούς marketing. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μια γενική αναφορά στα μουσεία, ενώ στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημοφιλία τους και ο κοινωνικός τους αντίκτυπος. Τα τελευταία δύο κεφάλαια της θεωρητικής ανασκόπησης, κάνουν αναφορά στα μουσεία και στην χρήση από αυτά, των κοινωνικών δικτύων ενώ το έκτο κεφάλαιο εξειδικεύει ακόμη περισσότερο τις αναφορές, καθώς αναλύει την χρήση του Facebook, συγκεκριμένα, ως εργαλείου επικοινωνίας των μουσείων, όπου και αναφέρεται το κλασικό παράδειγμα του μουσείου του Λούβρου. Προχωρώντας τώρα στο ερευνητικό μέρος, έχουμε δύο κεφάλαια, εκ των οποίων στο πρώτο γίνεται πλήρης ανάλυση της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε στα πλαίσια της έρευνας. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται ορισμένα εισαγωγικά στοιχεία για την έρευνα, ο σχεδιασμός της, η δόμηση του ερωτηματολογίου, η μέθοδος δειγματοληψίας αλλά και η μέθοδος ανάλυσης των δεδομένων. Στο όγδοο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν, με παράλληλη παρουσίαση των πινάκων αλλά και γραφημάτων των στατιστικών στοιχείων με ποσοστιαία κατανομή. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας δείχνουν ότι οι επισκέπτες εκτιμούν σε μεγάλο βαθμό την παρουσία των μουσείων τέχνης στα κοινωνικά δίκτυα, μέσω σελίδων οι οποίες αναδεικνύουν το δυναμικό και τις δράσεις του μουσείου σε μεγάλο βαθμό και ότι τελικά κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από πλευράς των ανθρώπων στα συγκεκριμένα μουσεία και δια ζώσης. Η εργασία κλείνει με την παρουσίαση των τελικών συμπερασμάτων που προέκυψαν από το σύνολο της μελέτης αλλά και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μυλωνά Ιφιγένεια
Uncontrolled Keywords: Social media, Marketing, Εργαλεία επικοινωνίας μουσείων.
Subjects: Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Μ > Μουσεία
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 11 Sep 2018 10:08
Last Modified: 11 Sep 2018 10:08
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9670

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top