Μια ανασκόπηση της τεχνολογίας των αερόστρωμνων σκαφών

Επιφανείου, Ιωάννης Ν. and Ψαρρός, Κυριάκος Ε. (2017) Μια ανασκόπηση της τεχνολογίας των αερόστρωμνων σκαφών. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
M12_2017.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τις θαλάσσιες δοκιμές του πρώτου αερόστρωμνου. Το αερόστρωμνο είναι ένα νέο μέσο μεταφοράς, και έτσι τα μηχανήματα, ο εξοπλισμός και τα δομικά υλικά έπρεπε να είναι προσαρμοσμένα για την επιτυχή χρήση στο ειδικό περιβάλλον λειτουργίας τους, η οποία διαφέρει από ότι στον τομέα των αερομεταφορών και για τα άλλα θαλάσσια σκάφη. Μια κάπως δύσκολη τεχνική και οικονομική πορεία αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης από τους προγραμματιστές του αερόστρωμνου. Επί του παρόντος, χιλιάδες πλοία είναι σε λειτουργία για εμπορικές μεταφορές στο νερό, λόγους αναψυχής, σκοπούς κοινής ωφελείας και στρατιωτικές εφαρμογές σε όλο τον κόσμο. Έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο για μια σειρά στρατιωτικών αποστολών και για να παρέχουν χρησιμότητα μεταφοράς σε έναν αριθμό εφαρμογών οι οποίες είναι αρκετά μοναδικές. Tα αερόστρωμνα στην Κίνα και στις Η.Π.Α .έχουν αναπτυχθεί από δοκιμές στη δεκαετία του 1960, με την πρακτική να χρησιμοποιείται στα πορθμεία και στα στρατιωτικά σκάφη. Περισσότερα από 60 είδη αερόστρωμνων έχουν κατασκευαστεί ή εισάγονται για χρήση. Λόγω της σχετικά γρήγορης ανάπτυξης της τεχνολογίας μαξιλαριού σε σχέση με άλλες στη μεταφορά νερού, οι θεωρίες και οι μέθοδοι σχεδιασμού που εφαρμόζονται για τα αερόστρωμνα σκάφη συνεχίζουν να αναπτύσσονται μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα, διάφορες στατικές θεωρίες του aircushion (μαξιλαριού-αέρα) προέκυψαν στη δεκαετία του 1960, αλλά μόλις το εύκαμπτο χιτώνιο είχε αναπτυχθεί, οι υδροδυναμικές και αεροδυναμικές δυνάμεις που ασκούνται στα αερόστρωμνα άλλαξαν τόσο πολύ έτσι ώστε οι προηγούμενες θεωρίες και οι τύποι δεν θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υπηρετούν σε πρακτική. Η θεωρία της απόδοσης aircushion έχει αλλάξει σημαντικά, από το 1960. Από τη μία πλευρά πολλές τεχνικές αναφορές και ορισμένες τεχνικές περιλήψεις και εγχειρίδια όσον αφορά την τεχνολογία aircushion είναι διαθέσιμες για να μεταφράσουν την φυσική των φαινομένων αλλά από την άλλη, λόγω των διαφορετικών μεθόδων έρευνας και αντικειμένων σημαίνει ότι, υπάρχουν πολλές διαφορετικές μέθοδοι που προτείνουν πώς να ασχοληθούμε με τέτοιες θεωρίες. Μέχρι στιγμής δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι κανόνες και κανονισμοί για την κατασκευή αερόστρωμνου. Επιπλέον, οι μελέτες ασχολούνται με τη σταθερότητα, την ναυσιπλοΐα και τον υπολογισμό τύπων και μεθόδων που προσδιορίζουν τη στατική και δυναμική παραμόρφωση και δεν είχαν φθάσει σε δημόσια βιβλιογραφία, τουλάχιστον μέχρι να οριστικοποιηθούν τα τελικά αποτελέσματα.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σιδερίδης Γεώργιος
Uncontrolled Keywords: Αερόστρωμνα σκάφη, Χόβερκραφτ (Hovercraft), Αντίσταση αερόστρωμνου, Ευστάθεια, Σύστημα ανύψωσης αερόστρωμνου
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 20 Jun 2018 09:49
Last Modified: 20 Jun 2018 09:49
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9445

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top