Εξαγωγικές δυνατότητες μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Καραγιαννίδης, Σάββας Κ. and Παπαδημητρίου, Δημήτριος (2017) Εξαγωγικές δυνατότητες μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
L38_2017.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη οικονομία ακόμη και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες πώλησης των προϊόντων τους ή των υπηρεσιών τους στο εξωτερικό. Η παγκοσμιοποίηση την οποία σήμερα βιώνουμε μπορεί να ορισθεί ως μια διαδικασία ενοποίησης των αγορών προϊόντων και παραγωγικών συντελεστών, που οδηγεί μέσω της αλληλεξάρτησης των εθνικών οικονομιών στη διαμόρφωση μιας νέας παγκόσμιας τάξης. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσης εργασίας πραγματοποιείται μία ανάλυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Παρατίθεται ο ορισμός τους και η διάκριση τους. Επιπλέον αναλύονται οι νομικές μορφές που μπορούν να πάρουν οι εταιρίες αυτές, ο ρόλος τους καθώς και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τους. Στο δεύτερο κεφάλαιο πραγματοποιείται μία αναφορά στην έννοια του διεθνές εμπορίου όπως αυτό έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Δίδονται ορισμοί και αναλύονται έννοιες όπως αυτές των εξαγωγών, της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων και του εξαγωγικού μάρκετινγκ. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται στοιχεία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Επίσης δίδονται στοιχεία για την επιρροή της οικονομικής κρίσης στις εταιρείες αυτές και την παρουσία τους στο εξωτερικό και γενικά στις ξένες αγορές. Στο τέταρτο κεφάλαιο της παρούσης εργασίας παρατίθεται ή έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε επιχειρήσεις του νομού Θεσσαλονίκης. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο διανεμήθηκε σε ένα δείγμα πενήντα επιχειρήσεων διαφόρων κλάδων στην συγκεκριμένη περιοχή. Στο πέμπτο κεφάλαιο και τελευταίο αναλύονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν τόσο από την θεωρητική ανάλυση της βιβλιογραφίας όσο και από τα στοιχεία της έρευνας. Η Ελληνική οικονομική κρίση, ο έντονος ανταγωνισμός και η μείωση της καταναλωτικής δύναμης των Ελλήνων καταναλωτών έχουν δημιουργήσει ένα δυσμενέστατο κλίμα για τις ΜμΕ. Στην παρούσα οικονομική συγκυρία δεν είναι λίγες οι Ελληνικές επιχειρήσεις που στρέφονται σε νέες αγορές του εξωτερικού. Αυτός είναι και ο αντικειμενικός σκοπός της παρούσας εργασίας να ερευνηθεί σε ποιο βαθμό και με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται αυτή η εξωστρέφεια των Ελληνικών ΜμΕ.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Πιτόσκα Ηλέκτρα
Uncontrolled Keywords: Μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ), Διεθνοποίηση, Διεθνές εμπόριο, Εξαγωγές, Εξωστρέφεια, Ανταγωνισμός, Οικονομική κρίση, Ερωτηματολόγιο
Subjects: Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα
Μ > Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 09 Mar 2018 08:36
Last Modified: 09 Mar 2018 08:36
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9350

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top