Η ελληνική αγορά μακεδονικού χαλβά και οι εφαρμογές του εξαγωγικού μάρκετινγκ στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά

Κούτρου, Γαρυφαλλία-Άννα (2016) Η ελληνική αγορά μακεδονικού χαλβά και οι εφαρμογές του εξαγωγικού μάρκετινγκ στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
IT22_2016.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Ο χαλβάς, με τη χαρακτηριστική του μυρωδιά, πρωτοεμφανίστηκε τον 13ο αιώνα και είναι αραβικής προέλευσης. Στην Ελλάδα συνδέεται με την περίοδο της σαρακοστής και είναι προϊόν μεγάλης διατροφικής αξίας. Παρασκευάζεται από τον πολτό του σουσαμιού (ταχινιού) με φυσικές ζαχαρούχες γλυκαντικές ύλες. Η μεγαλύτερη κατανάλωση του παρατηρείται σε χώρες των οποίων οι κάτοικοι είναι εξοικειωμένοι με τη μεσογειακή διατροφή. Όσον αφορά την παραγωγή του, εξακολουθεί να παρασκευάζεται εξίσου παραδοσιακά, όπως και πριν από 76 χρόνια. Η Αφοί Χαΐτογλου ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και αποτελεί μέχρι σήμερα μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση. Η εγχώρια παραγωγή χαλβά καλύπτει τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς τροφοδοτώντας παράλληλα και τις αγορές του εξωτερικού. Επειδή η Ελλάδα δεν είναι αυτάρκης σε σουσάμι, η εισαγωγή του γίνεται από το Σουδάν και την Αιθιοπία όπου η εν λόγω εταιρεία εποπτεύει τις μεθόδους καλλιέργειας με σύγχρονα μέσα. Οι τρόποι προώθησης του προϊόντος από την εταιρεία Χαΐτογλου ποικίλουν και στόχο έχουν στην διατήρηση των υπαρχόντων πελατών και στην προσέλκυση νέων, στην προτροπή των καταναλωτών για δοκιμή καινοτόμων προϊόντων, και στην ενίσχυση της εικόνας του προϊόντος. Η εταιρεία είναι γνωστή για την ποιότητα των πρώτων υλών των προϊόντων της, γεγονός που εξηγεί τη σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και την καθιστά πρωτοπόρα στην εγχώρια αγορά. Για τους παραπάνω λόγους, καθώς επίσης και εξαιτίας της υιοθέτησης μιας πιο υγιεινής διατροφής τα τελευταία χρόνια από τους καταναλωτές, παρατηρείται σημαντική άνοδος της κατανάλωσης των παραγόμενων προϊόντων, ακόμα και σε περιόδους εκτός νηστείας. Ωστόσο η μεγάλη άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει προκαλέσει την ανησυχία των επιχειρήσεων όλων των κατηγοριών, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα αυτά λόγω της χαμηλότερης τιμής.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σίσκος Ευάγγελος
Uncontrolled Keywords: Χαλβάς, Μακεδονικός χαλβάς, Εξαγωγές
Subjects: Δ > Διεθνές μάρκετινγκ
Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα
Divisions: Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 30 Nov 2016 09:25
Last Modified: 30 Nov 2016 09:25
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8425

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top