Ματούση, Αγγελική Ζ. (2016) Το προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευτικού-δασκάλου στον Νομό Καστοριάς. Masters thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
MPRM4_2016.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
Το θέμα της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας, κυρίως τις τελευταίες δεκαετίες, έχει απασχολήσει ιδιαίτερα πολλούς κλάδους (εκπαίδευσης, ψυχολογίας, κοινωνιολογίας κ.α.). Στόχος είναι αποσαφηνιστεί ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της κάλυψης των αναγκών των σύγχρονων εκπαιδευτικών απαιτήσεων. Συνιστώσες που αναλύονται αρχικά είναι γενικά οι διαδικασίες της μάθησης, οι εκπαιδευτικοί στόχοι της Ε.Ε. και οι σύγχρονες προκλήσεις στις οποίες καλείται να ανταπεξέλθει ο εκπαιδευτικός. Ακολούθως, προσεγγίζεται περισσότερο ο ρόλος και οι πολυδιάστατες υποχρεώσεις του. Αναλύεται το απαιτούμενο μορφωτικό του υπόβαθρο, η απαραίτητη παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων, οι ευθύνες του, καθώς και η διαμόρφωση των κατάλληλων βάσεων-θεμελίων στις οποίες θα στηριχθεί η σχέση που θα διαμορφώσει με τους μαθητές του. Οι διαστάσεις του ρόλου μελετώνται περισσότερο στο 3ο κεφάλαιο της Εργασίας. Εδώ ορίζονται -βάσει βιβλιογραφίας- τα σύγχρονα μοντέλα διδασκαλίας, τα βασικά χαρακτηριστικά του προφίλ του εκπαιδευτικού και οι ρόλοι που καλείται να αναλάβει για την ορθή προσέγγιση των μαθητών και την μετάδοση γνώσεων, αντιλήψεων και συμπεριφορών. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην ορθή επικοινωνία και συνεργασία εκπαιδευτικού και μαθητή, αλλά και στις βασικές μεταβλητές της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να εφαρμόσει τεχνικές προκειμένου να διαχειρίζεται το λόγο, τις κινήσεις και τις προσπάθειες των μαθητών του και να υιοθετήσει «διαδραστικές» στρατηγικές για να κατορθώσει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Το δεύτερο μέρος της Εργασίας αποτελεί το ερευνητικό μέρος. Εδώ παραθέτονται όλα τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων Αγωγής, ΠΕ71 και 70.50 Δασκάλων Ειδικής Αγωγής, σε όλες τις σχολικές μονάδες του νομού Καστοριάς, οι ερευνητικές υποθέσεις και εργαλεία, η επεξεργασία και η ανάλυση δεδομένων. Το σύνολο των αποτελεσμάτων παρουσιάζεται συγκεντρωτικά σε πίνακες και γραφήματα, τα οποία και βοηθάνε επιτυχημένα στην εξαγωγή χρήσιμων και ωφέλιμων συμπερασμάτων.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Corporate Creators: | Καλογηράτου Ζαχαρούλα |
Uncontrolled Keywords: | Καστοριά, Εκπαιδευτικοί, Σύγχρονοι τρόποι διδασκαλίας, Νέος ρόλος εκπαιδευτικών, Νέες μέθοδοι διδασκαλίας, Νέα εργαλεία μάθησης |
Subjects: | Ε > Εκπαίδευση Μ > Μάθηση |
Divisions: | Μεταπτυχιακές Διατριβές > ΠΜΣ Δημόσιες Σχέσεις και Μάρκετινγκ με Νέες Τεχνολογίες |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 18 Nov 2016 12:53 |
Last Modified: | 06 Dec 2016 11:21 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8412 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |