Άιτα, Μαριάννα (2016) Οινοποιητικές επιχειρήσεις. Μελέτη περίπτωσης στο Δήμο Αμυνταίου. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
IT1_2016.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
Η Ελλάδα έχει πλούσια παράδοση στην αμπελουργία και την οινοποιία. Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί μια μορφή Αγροτουρισμού, ο οινοτουρισμός. Αυτός επιτρέπει στον τουρίστα να επισκεφθεί αρκετές μονάδες στη περιοχή του Αμυνταίου ούτως ώστε να γνωρίσει καλύτερα τη περιοχή μέσα από αυτή τη παράδοση. Ο τουρισμός που γίνεται γι’ αυτό το λόγο συμβάλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας στις πιο απομακρυσμένες περιοχές και οικονομικά μειονεκτικές, και δημιουργεί ανταγωνισμό στη τοπική κοινωνία αποφέροντας κέρδη στις επιχειρήσεις. Επίσης διεξήχθη έρευνα, ποιοτική από έξι οινολόγους και ποσοτική με τη χρήση ερωτηματολογίου. Από την έρευνα αυτή επιβεβαιώνεται πως το κύκλωμα παραγωγής και εμπορίας του κρασιού αποκτά μια πιο στέρεη επιχειρηματική βάση και κάτω από τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες της χωράς μας οι ανάγκες για ζήτηση αυξάνονται. Η ζήτηση του κρασιού παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις με μια καθοδική πορεία που οφείλεται τόσο σε εσωτερικούς παράγοντες που έχουν σχέση με τα χαρακτηριστικά της εγχωρίας παραγωγής, όσο και από εξωτερικούς παράγοντες όπως το διαθέσιμο ιδιωτικό εισόδημα, οι τιμές των κρασιών, αλλά και των υποκατάστατων αλκοολούχων ποτών. Με τη πάροδο των χρόνων και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, οι μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να εκσυγχρονίσουν τις εγκαταστάσεις τους και έχουν στραφεί σε ποιοτικά υλικά και ιδιαίτερες ποικιλίες. Το μεγαλύτερο μέρος του χύμα κρασιού παράγεται από τοπικές μονάδες και διανέμεται στη τοπική αγορά και όχι μόνο. Γεγονός είναι ότι τα ελληνικά κρασιά έχουν αποσπάσει πολλές διακρίσεις σε διαγωνισμούς του εξωτερικού. Ανακεφαλαιώνοντας, πέρα από τα επιμέρους προβλήματα τα οινοποιεία ειδικά στις επαρχιακές πόλεις έχουν το πλεονέκτημα να προσελκύσουν τον επισκέπτη, μιας και το κρασί έχει να κάνει με τη χαλάρωση, τη κατανάλωση τροφίμων και τη φιλοξενία. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι οι επισκέψεις στα οινοποιεία επηρεάζουν άμεσα τη γνώμη των καταναλωτών για τη ποιότητα του κρασιού, ενώ οινοτουρισμός συμβάλει στην ενίσχυση της εικόνας του.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Μονοβασίλης Θεόδωρος |
Uncontrolled Keywords: | Παραγωγή κρασιού, Οινοποιητικές επιχειρήσεις, Δήμος Αμυνταίου, Οινοτουρισμός |
Subjects: | Ε > Επιχειρηματικός σχεδιασμός Ε > Επιχειρηματικότητα Ε > Επιχειρηματική δραστηριότητα Ο > Οικοτουρισμός Ο > Οινοποιία |
Divisions: | Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 07 Jun 2016 08:16 |
Last Modified: | 21 Sep 2020 07:37 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8169 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |