Η ανταγωνιστικότητα και ο στρατηγικός σχεδιασμός προώθησης των ελληνικών κρασιών στην διεθνή αγορά

Παπαχριστοδούλου, Αθανασία (2004) Η ανταγωνιστικότητα και ο στρατηγικός σχεδιασμός προώθησης των ελληνικών κρασιών στην διεθνή αγορά. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
IT60_2004.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Η ελληνική οινοποιία, με την σημερινή της μορφή, άρχισε να αναπτύσσεται στη δεκαετία του 1960, ενώ ο κλάδος της οινοποιίας-αμπελοκαλλιέργειας είναι ταυτισμένος με την ιστορική εξέλιξη της χώρας μας. Οι επενδύσεις των μεγάλων εταιριών του κλάδου στη δεκαετία του 1960, είχαν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου και οργανωμένου κλάδου, με σημαντική παρουσία στην αγορά των εμφιαλωμένων κρασιών. Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλλαν και οι ενέργειες του Υπουργείου Γεωργίας, με την θεσμοθέτηση των περιοχών για την παραγωγή οίνων ονομασίας προελεύσεως, καθώς και της ανασύστασης των αμπελώνων και τον εμπλουτισμό των καλλιεργούμενων εκτάσεων με εκλεκτές ποικιλίες σταφυλιών. Ο κλάδος της οινοποιίας αποτελεί δυναμικό τμήμα του ευρύτερου κλάδου της ελληνικής βιομηχανίας ποτών. Ο αριθμός των μεγάλων σύγχρονων και οργανωμένων παραγωγικών μονάδων είναι περιορισμένος. Οι τελευταίες, έχουν μακρόχρονη παρουσία στον κλάδο, παράγουν και διαθέτουν στην αγορά ποικιλία προϊόντων έχοντας δημιουργήσει ισχυρά εμπορικά σήματα, τα οποία καλύπτουν αξιόλογο μέρος της ελληνικής αγοράς οίνου. Με την παραγωγή των εξεταζόμενων προϊόντων ασχολούνται και αρκετά μεγάλος αριθμός μεσαίου και μικρού μεγέθους αγροτικών εκμεταλλεύσεων, ενώ η δραστηριότητα των περισσοτέρων εξ αυτών, συνδυάζει την καλλιέργεια περισσότερων από μία καλλιέργειες. Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου αποτελεί η υψηλή ποιότητα των παραγομένων προϊόντων. Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, καθώς και μακραίωνη παράδοση της ελληνικής αμπελοκαλλιέργειας-οινοποιίας, διασφαλίζουν στο ελληνικό κρασί σημαντικές θέσεις ποιότητας στην ευρωπαϊκή αγορά. Η συνολική αγορά του οίνου παρουσιάζει διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, χωρίς ουσιαστικά να παρουσιάζει αξιόλογη μεταβολή. Το γεγονός αυτό εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων κυρίως βιομηχανιών, οι οποίες παράγουν διαφοροποιημένα προϊόντα, με σκοπό να καλύψουν τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Βλάχβεη Ασπασία
Uncontrolled Keywords: Οίνος, Οινοποιία, Εξαγωγές, Κρασιά, Μάρκετινγκ.
Subjects: Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα
Ο > Οίνος και οινοποιία
Divisions: Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 07 Oct 2015 11:46
Last Modified: 07 Oct 2015 11:47
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/7742

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top