Θεοδοσιάδου, Μαρία (2009) Κατασκευάζοντας την πραγματικότητα στα ΜΜΕ. Η αναπαρασταση των πολιτικών δημοσκοπήσεων στον ελληνικο ημερήσιο τύπο. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
PR27_2009.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (285kB) |
Abstract
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την ανάλυση και την έρευνα πολιτικών δημοσκοπήσεων οι οποίες έχουν δημοσιευτεί σε διαφορετικές εφημερίδες ιδεολογικού προσανατολισμού από διαφορετικές εταιρείες δημοσκοπήσεων. Επικεντρώνεται κυρίως στο τρόπο κυρίως που αναλύονται τα αποτελέσματα της κάθε έρευνας και πως αυτά δημοσιεύονται από τις εφημερίδες σε ποία αποτελέσματα της κάθε έρευνας δίνουν βαρύτητα και ποία από αυτά επιλέγονται να δημοσιευτούν. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι ποιοτική και συγκεκριμένα η μέθοδος που επιλέξαμε είναι η ανάλυση περιεχομένου έτσι ώστε να είναι ευδιάκριτες οι πιθανές διαφοροποιήσεις στην αντιμετώπιση των σφυγμομετρήσεων από τις εφημερίδες. Η συλλογή των στοιχείων προήλθε από δείγμα εφημερίδων που κυκλοφορούν πανελλαδικά. Στόχος της ανάλυσης μας είναι η κατανόηση του τρόπου σύνταξης και δημοσίευσης των αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων, η δημοσιότητα που τους παρέχεται καθώς και τα σημεία στα οποία δίνεται βαρύτητα. Τα δύο πρώτα κεφάλαια βασίζονται στο θεωρητικό μέρος της εργασία στο πρώτο αναφέρεται η σχέση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με την διαμόρφωση της κοινής γνώμης καθώς και τους παράγοντες τους οποίους επηρεάζουν την λειτουργία τους και πώς αυτά συντελούν στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Τι επιδράσεις ασκούν αλλά και τη σχέση τους με την πολιτική. Ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο κυρίως αναφέρεται στον ορισμό των πολιτικών δημοσκοπήσεων, τη σχέση τους με το κοινό και πως το επηρεάζουν αλλά και την σχέση με την οποία δημιουργείται με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στη μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε στη παρούσα εργασία και στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έρευνα η οποία έχει γίνει κατά την διάρκεια της πτυχιακής εργασίας. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα τα οποία έχουν προκύψει κατά την διάρκεια της έρευνας και στο τέλος υπάρχει το παράρτημα στο οποίο βρίσκονται οι κώδικες δεοντολογίας των πολιτικών δημοσκοπήσεων για την δημοσίευση τους από τον τύπο.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Βενιέρης Στέφανος |
Uncontrolled Keywords: | Πρόθεση ψήφου, Ψηφοφόροι, Διαμόρφωση κοινής γνώμης, Δημοσκόπηση |
Subjects: | Δ > Δημοσκοπήσεις Π > Πολιτική |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 17 Jun 2015 09:15 |
Last Modified: | 10 Nov 2015 07:52 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/6143 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |