Πολυχρονίδου, Άννα (2008) Στρατηγικές χειρισμού κρίσεων από τις φαρμακευτικές εταιρίες στην Ελλάδα. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
PR55_2008.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (408kB) |
Abstract
Οι φαρμακευτικές εταιρίες, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα και ρόλου τους, έχουν σοβαρούς λόγους να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το ζήτημα της διαχείρισης κρίσεων - όταν π.χ. όταν διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές από τη διοχέτευση κάποιου ακατάλληλου φαρμάκου στην αγορά. Η παρούσα εργασία, αφού παρουσιάσει το θέμα συνολικά, θα εστιάσει στη διαχείριση κρίσεων στις φαρμακευτικές εταιρίες στην Ελλάδα, θα ερευνήσει και θα αξιολογήσει τα επίπεδα ύπαρξης μηχανισμών διαχείρισης κρίσεων σε αυτές και θα προτείνει λύσεις για περισσότερο αποτελεσματική αντιμετώπιση του θέματος. Οι κρίσεις είναι από τη φύση τους ιδιαίτερες καταστάσεις, καθώς συχνά αποκαλύπτονται με τέτοιο ρυθμό που καθιστά δύσκολη την προσεκτική και υπολογισμένη αντίδραση. Ορισμένες φορές προκύπτουν από απρόβλεπτα γεγονότα, ενώ άλλοτε θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί και αποφευχθεί. Ωστόσο, το μόνο βέβαιο είναι πως η εμφάνιση κρίσης αποτελεί δοκιμή των ηγετικών ικανοτήτων και της διορατικότητας ενός manager. Φαινομενικά, οι περισσότερες κρίσεις συμβαίνουν ξαφνικά αλλά συχνά έχουν δώσει σημάδια τα οποία γίνονται αντιληπτά στην εκ των υστέρων αξιολόγηση. Σε γενικές γραμμές, ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης μιας κρίσης είναι τα ανώτατα στελέχη να έχουν καταρτίσει εκ των προτέρων σχέδιο δράσης. Σε πρώτη φάση, η άμεση και ξεκάθαρη επικοινωνία δρα ως αντίδοτο. Όταν οι μέτοχοι γνωρίζουν πως ο manager είναι ενήμερος για το πρόβλημα, τότε αυτό είθισται να διατηρεί βραχυπρόθεσμα όσο το δυνατό καλύτερο κλίμα, τουλάχιστον έως ότου το ζήτημα λυθεί ή αντιμετωπιστεί. Όμως, η πλέον συνήθης αντίδραση που παρατηρείται στις επιχειρήσεις είναι οι manager να σιωπούν, ελπίζοντας πως το πρόβλημα θα εξαφανιστεί από μόνο του ή απλά πως δεν θα γίνει αντιληπτό στο κοινό. Η απουσία μίας ολοκληρωμένης εικόνας για το πως και το γιατί εμφανίστηκε η κρίση, έχει ως αποτέλεσμα, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, να παρατηρείται γενική κατακραυγή από την κοινή γνώμη. Η έλλειψη πληροφοριών τροφοδοτεί τη νευρικότητα, αντί να την κατευνάζει. Σε όλες τις περιπτώσεις, Οι κρίσεις αντιπροσωπεύουν σημείο καμπής για τη φήμη και την υγεία κάθε επιχείρησης, αφήνοντας αρκετές φορές το στίγμα τους και στις δύο.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Γιαννακού Αθανάσιος |
Uncontrolled Keywords: | Επικοινωνιακή πολιτική, Φαρμακοβιομηχανία, Στρατηγικός Ρόλος της Διαχείρισης Κρίσεων |
Subjects: | Φ > Φαρμακευτική βιομηχανία Σ > Στρατηγικός σχεδιασμός |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 17 Jun 2015 06:10 |
Last Modified: | 18 Jun 2015 06:52 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/6090 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |