Αντισεισμικός σχεδιασμός και τρόποι εφαρμογής στην κατασκευή γεφυρών = Antiseismic drowing and the implementasion of construction brindge

Γράβας, Αναστάσιος and Παππά, Ανδριάννα and Φανού, Δέσποινα (2008) Αντισεισμικός σχεδιασμός και τρόποι εφαρμογής στην κατασκευή γεφυρών = Antiseismic drowing and the implementasion of construction brindge. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
GE47_2008.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (17MB)

Abstract

Στη γεφυροποιΐα διακρίνουμε την «υποδομή» της γέφυρας από την «ανωδομή». Η υποδομή περιλαμβάνει τα βάθρα (άκραοβάθρα και μεσόβαθρα), τους τυχόν τοίχους αντιστήριξης στα ακροβάθρα, έργα μετάβασης στην οδό (πλάκες πρόσβασης κ.α) και τέλος τη θεμελίωση. Η ανωδομή περιλαμβάνει το φορέα καταστρώματος, το κατάστρωμα κυκλοφορίας, τα τυχόν εφέδρανα στήριξης του φορέα στα βάθρα και διάφορα άλλα στοιχεία χωρίς δομικό ρόλο (πεζοδρόμια, κιγκλιδώματά τους, στηθαία ασφαλείας στα πεζοδρόμια, διαχωριστικά στηθαία κλάδων κυκλοφορίας, οδόστρωμα και τυχόν μόνωση φορέα καταστρώματος, αρμοί διαστολής, αποχετεύσεις όμβριων, στύλους φωτισμού, διελεύσεις αγωγών, κ.α). Κάποια από τα ανωτέρω διάφορα στοιχεία, ιδίως το οδόστρωμα με τη μόνωση, κ.α, καλούνται και «επιδομή» της γέφυρας. (Στις σιδηροδρομικές γέφυρες, αντί οδοστρώματος υπάρχουν ως «επιδομή» οι στρωτήρες, το έρμα και οι σιδηροτροχιές). Όταν η πρόσβαση στη γέφυρα γίνεται με επίχωμα, το ακρόβαθρο αποτελείται από ένα τοίχο αντιστήριξης κάθετο στον άξονα της γέφυρας, που συνεχίζεται δεξιά και αριστερά σε δύο άλλους τοίχους αντιστήριξης για τον εγκιβωτισμό του επιχώματος, είτε παράλληλους στον άξονα της γέφυρας (οπότε καλούνται τοίχοι αντεπιστροφής), είτε λοξούς (που καλούνται απλώς πτερυγότοιχοι). Αν ο φορέας καταστρώματος στηρίζεται στο ακρόβαθρο με εφέδρανα (διαφορετικά μπορεί να συνδέεται μονολιθικά με το ακρόβαθρο), τότε το ακρόβαθρο συνεχίζεται προς τα πάνω μέχρι την επιφάνεια της οδού πρόσβασης πίσω από το φορέα καταστρώματος, σχηματίζοντας ένα μικρό και λεπτότερο τοίχο αντιστήριξης που λέγεται θωράκιο. Στόχος του θωρακίου είναι να προστατεύσει τα εφέδρανα από το επίχωμα. Συνήθως υπάρχει θωράκιο και δεξιά και αριστερά από το φορέα καταστρώματος, παράλληλα στον άξονα της γέφυρας, έτσι ώστε να σχηματίζεται σε κάτοψη ένα Π, μέσα στο οποίο εισχωρεί ο φορέας καταστρώματος.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Βρόντζος Ιωάννης
Uncontrolled Keywords: Φορείς καταστρώματος γεφυρών, Σχεδιασμός βάθρων γεφυρών, Σεισμική δράση, Περιβαλλοντικές επιπτώσεις
Subjects: Γ > Γέφυρες - Σχέδιο και κατασκευή
Σ > Σεισμοί
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος και Μηχανικών Αντιρρύπανσης ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανικών Γεωτεχνολογίας Περιβάλλοντος ΤΕ (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 12 Jun 2015 15:51
Last Modified: 12 Jun 2015 15:51
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/5715

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top