Δραγόλια, Μαρία (2012) Η επικοινωνιακή πολιτική της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας την περίοδο 2004 - 2009. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
PR88_2012.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
Η εργασία διερεύνησε τη διαδικασία του σχεδιασμού και της υλοποίησης της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας την περίοδο 2004-2009. Σκοπός της εργασίας ήταν να ερευνηθεί η επικοινωνιακή πολιτική που ασκήθηκε τη συγκεκριμένη περίοδο με στόχο την προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό. Η οικονομική διπλωματία αποσκοπεί στη βελτίωση των συνθηκών που αντιμετωπίζουν τα εγχώρια προϊόντα στις αλλοδαπές αγορές. Το ενδιαφέρον του θέματος της εργασίας απόρρεε από τη μελέτη της συνάφειας ανάμεσα στη διαδικασία ανάπτυξης της εγχώριας επιχειρηματικότητας στην αλλοδαπή και της υποστήριξης της από την επικοινωνιακή πολιτική. Η επιχειρηματικότητα με εξωστρεφή προσανατολισμό χρειάστηκε να εισέλθει σε μια διαδικασία κοινωνικοποίησης στα περιβάλλοντα της αλλοδαπής με σκοπό να συναντήσει ευνοϊκή αφομοίωση της από τις αγορές. Η οικονομική διπλωματία η οποία ασκήθηκε ως επί το πλείστον από κρατικούς φορείς αποσκοπεί στην ενίσχυση της προβολής και προώθησης των εγχώριων προϊόντων στην αλλοδαπή. Η σχέση ανάμεσα στην εξωστρεφή επιχειρηματικότητα και στην επικοινωνιακή πολιτική προώθησης της συνιστά το βασικό πεδίο προβληματισμού της εργασίας. Το ερώτημα που επιχειρήθηκε να απαντηθεί ήταν σε ποίο βαθμό και κυρίως με ποιο τρόπο η επικοινωνιακή πολιτική της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας συνέβαλε στην αποτελεσματική εξωστρέφεια της ελληνικής επιχειρηματικότητας την περίοδο 2004-2009. Υπό αυτό το πρίσμα διερευνήθηκαν οι προσπάθειες προώθησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό καθώς και τα μέσα προώθησης της. Επίσης, επιχειρήθηκε να γίνει μια αποτίμηση των αποτελεσμάτων της επικοινωνιακής πολιτικής. Η μεθοδολογία της εργασίας περιλάμβανε τόσο θεωρητικά όσο και ερευνητικά στοιχεία. Τα θεωρητικά στοιχεία αντλήθηκαν στη δυναμική τους από τη θεωρία των Δημοσίων Σχέσεων, της Επικοινωνιακής Πολιτικής καθώς και σε πιο περιορισμένο βαθμό από την Οικονομική Θεωρία. Τα ερευνητικά στοιχεία αποτέλεσαν τη μελέτη περίπτωσης της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας προσδιορίστηκαν τα θεωρητικά στοιχεία της εργασίας και η μεθοδολογία της εργασίας .Στο δεύτερο κεφάλαιο προβάλλονται τα βασικά στοιχεία των επισκέψεων στο εξωτερικό του κ. Καραμανλή και του κ. Παπούλια. Στο τρίτο κεφάλαιο επιχειρείται η ανάλυση της επικοινωνιακής πολιτικής της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας την υπό μελέτη περίοδο. Στο τέταρτο κεφαλαίο της εργασίας υποστηρίζονται τα συμπεράσματα της έρευνας και οι προτάσεις.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Γιαννάς Πρόδρομος |
Uncontrolled Keywords: | Κωνσταντίνος Καραμανλής, Κάρολος Παπούλιας, Οικονομική διπλωματία, Επικοινωνιακή πολιτική, Ελληνικές διπλωματικές σχέσεις |
Subjects: | Ε > Ελλάδα - Εξωτερικές σχέσεις - 20ος - 21ος αι. |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 05 Jun 2015 11:31 |
Last Modified: | 05 Jun 2015 11:31 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/5190 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |