Πολιτικοί και Facebook: η παρουσία των βουλευτών στο Facebook και στρατηγικές επικοινωνίας τους

Μπόχαλη, Χριστιάνα (2012) Πολιτικοί και Facebook: η παρουσία των βουλευτών στο Facebook και στρατηγικές επικοινωνίας τους. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
PR42_2012.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσουμε αν το διαδίκτυο, και συγκεκριμένα το Facebook, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο ενημέρωσης των πολιτών όσον αφορά τα πολιτικά κόμματα και τις πολιτικές εκστρατείες, αν αυξάνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των πολιτικών κομμάτων και αν οι χρήστες του διαδικτύου είναι πολιτικά πιο συνειδητοποιημένοι. Συγκεκριμένα στο πρώτο κεφάλαιο αναφερόμαστε στην έννοια της πολιτικής επικοινωνίας, παρουσιάζουμε κάποιους βασικούς ορισμούς για τα πολιτικά κόμματα, το πολιτικό μάρκετινγκ και συγκρίνουμε το πολιτικό μάρκετινγκ με το μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Επίσης, παρουσιάζουμε τους τρόπους διαμόρφωσης της στρατηγικής πολιτικού μάρκετινγκ, ορίζουμε το πολιτικό μίγμα μάρκετινγκ και τέλος το διαδίκτυο. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στο Facebook και στα χαρακτηριστικά του που διευκολύνουν την πολιτική επικοινωνία, ενώ στο επόμενο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μεθοδολογία που χρησιμοποιήσαμε για την έρευνα μας. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης εργασίας ως προς την πολιτική επικοινωνία στο Facebook, κάποια στατιστικά για τους Έλληνες πολιτικούς και βουλευτές και η εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή. Στο τρίτο κεφάλαιο αναφερόμαστε στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την παρούσα εργασία. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε ποιοτική μελέτη, παρουσιάζονται τα βήματα που ακολουθήσαμε και η μέθοδος που επιλέχθηκε είναι η βιβλιογραφική επισκόπηση για την πολιτική επικοινωνία μέσω Facebook. Από τη συγκεκριμένη μέθοδο επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε την επισκόπηση περιγραφής καθώς στην παρούσα εργασία επιθυμούμε απλώς να περιγράψουμε την πολιτική επικοινωνία μέσω Facebook και να συγκεντρώσουμε αντίστοιχες πληροφορίες. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε την πολιτική επικοινωνία όπως διαμορφώνεται μέσω Facebook. Συγκεκριμένα, θα αναφερθούμε στη σχέση μεταξύ του Facebook και του μεριδίου ψήφων που αποκομίζουν οι πολιτικοί που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζουμε στοιχεία που αφορούν τη σχέση των Ελλήνων πολιτικών με το διαδίκτυο και τα ελληνικά πολιτικά κόμματα και πολιτικούς που διαθέτουν σελίδα ή ομάδα στο Facebook. Η συμβολή της εργασίας έγκειται στο γεγονός ότι δεν έχει γίνει αντίστοιχη μελέτη, καθώς το Facebook δε χρησιμοποιείται ακόμα από την πλειοψηφία των Ελλήνων βουλευτών ως μέσο πολιτικής επικοινωνίας. Επίσης, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συνεχής και σταθερή αύξηση των ενεργών χρηστών και έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνίας, άρα και της πολιτικής επικοινωνίας.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μυλωνά Ιφιγένεια
Uncontrolled Keywords: Πολιτική επικοινωνία, Κουλευτές και κοινωνικά δίκτυα, Διαδικτυακή επικοινωνία
Subjects: Δ > Διαδίκτυο - Δίκαιο και Νομοθεσία
Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 03 Jun 2015 12:34
Last Modified: 03 Jun 2015 12:34
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/5040

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top