Κατσαράνη, Αναστασία (2013) Ανοιχτή και κλειστή καινοτομία: παραδείγματα για την τάση της εποχή μας. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
BS12_2013.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (10MB) |
Abstract
Η καινοτομία – υπό τη μορφή ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών – θεωρείται από τους Ανώτερους Εκτελεστικούς Συμβούλους εξίσου σημαντική με την αύξηση του μεριδίου τους σε υφιστάμενες αγορές. Έρευνα της Pwc , στην οποία συμμετείχαν 1200 Ανώτεροι Εκτελεστικοί Σύμβουλοι από όλο τον κόσμο , διαπιστώνει ότι η καινοτομία σε συνδυασμό με την αύξηση των υφιστάμενων δραστηριοτήτων, κρίνονται σήμερα σημαντικότερα από κάθε άλλη μέθοδο πιθανής επέκτασης , όπως η διείσδυση σε νέες αγορές, οι εξαγορές και συγχωνεύσεις , οι κοινοπραξίες και άλλες συμμαχίες. Σύμφωνα με την 14η Παγκόσμια Ετήσια Έρευνα Ανωτέρων Εκτελεστικών Συμβούλων της Pwc , σε όλους σχεδόν τους κλάδους , η καινοτομία θεωρείται βασική προτεραιότητα στην ατζέντα των εκτελεστικών στελεχών. Συνολικά το 78% των Ανωτέρων Εκτελεστικών Συμβούλων που συμμετείχε στην έρευνα , πιστεύει ότι η καινοτομία θα προσφέρει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια «σημαντικά» νέα έσοδα και ευκαιρίες για μείωση του κόστους. Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι οι Ανώτεροι Εκτελεστικοί Σύμβουλοι αναδιαμορφώνουν την προσέγγιση τους σε ό,τι αφορά στην καινοτομία αναζητώντας όλο και περισσότερες συνεργασίες με εξωτερικούς φορείς αλλά και σε αγορές εκτός της έδρας τους. Για παράδειγμα , η πλειοψηφία των Ανωτέρων Εκτελεστικών Συμβούλων στον κλάδο ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης δήλωσε ότι αναμένει η ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών να επιτευχθεί σε συνεργασία με άλλους φορείς.Η διαδικασία της καινοτομίας διακρίνεται γενικά σε τέσσερα στάδια: •Ανακάλυψη: Εντοπισμός και συγκέντρωση ιδεών και προβλημάτων που αποτελούν τη βάση για περαιτέρω καινοτομία. Σχετικές πηγές μπορεί να περιλαμβάνουν εργαζομένους καθώς και πελάτες , προμηθευτές , συνεταίρους και άλλους εξωτερικούς φορείς. •Επώαση: Επεξεργασία , ανάπτυξη και δοκιμή καλών ιδεών για να διαπιστωθεί αν είναι εφικτές από τεχνικής άποψης και επιχειρηματικά βιώσιμες. •Επιτάχυνση: Εισαγωγή πιλοτικών προγραμμάτων για δοκιμή της εμπορικής τους βιωσιμότητας. Κλίμακα: Ενσωμάτωση της καινοτομίας στην εταιρία. Εμπορικοποίηση και μαζικό μάρκετινγκ.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σαμαρά Ελπίδα |
Uncontrolled Keywords: | Ανοιχτή και κλειστή καινοτομία, Τεχνολογική καινοτομία, Διαδικασία της καινοτομίας |
Subjects: | Κ > Καινοτομία (επιχείρηση) |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Bιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 19 May 2015 05:43 |
Last Modified: | 19 May 2015 05:43 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4047 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |