Μπλίκης, Βασίλειος (2010) Η πολιτική της Ε.Ε. και η προστασία του καταναλωτή. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
D69_2010.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Με τον όρο «κατανάλωση», εννοούμε τη χρησιμοποίηση κάθε είδους αγαθών και υπηρεσιών για την ικανοποίηση ανθρωπίνων αναγκών. Η κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών, αποτελεί καθημερινή ανάγκη, που σε μεγάλη έκταση, άμεσα ή έμμεσα, καθορίζει την επιβίωση, την υγεία και την ασφάλεια, την ποιότητα ζωής, τη συμπεριφορά και τη στάση του ατόμου, απέναντι στον εαυτό του, στο περιβάλλον και την κοινωνία. Πολλές είναι οι επιστήμες, οι πιστοί της, καθώς και οι μελέτες μέσω των οποίων έχουν προκύψει «ενδεχόμενοι» ορισμοί, των αγαθών και των υπηρεσιών –όμως μέχρι σήμερα στερείται βεβαιότητας, ο ορισμός των ανθρώπινων αναγκών και κατ’επέκταση της καταναλωτικής συμπεριφοράς, λόγω των διαφοροποιήσεων που παρατηρούνται από άτομο σε άτομο και από κοινωνία σε κοινωνία. Αντιλαμβανόμενοι λοιπόν την τρέχουσα κατάσταση και την ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή για την μέγιστη ικανοποίηση των αναγκών του ,αναλύουμε την συμπεριφορά του εξετάζοντας όλες τις παραμέτρους που την επηρεάζουν. Μελετώντας πιο αναλυτικά, γίνεται μια ιστορική αναδρομή στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας για την προστασία του καταναλωτή , όπου παρουσιάζεται αναλυτικά το νομικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή τα τελευταία 40χρόνια(ελληνικό και κοινοτικό δίκαιο), συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων του καταναλωτή και της σχετικής νομοθεσίας για την προστασία τους. Γίνεται εισαγωγή στη συμπεριφορά του καταναλωτή, για τις τάσεις του καταναλωτή στις Ευρωπαϊκές χώρες συγκριτικά με την Ελλάδα, όσον αφορά αγαθά και υπηρεσίες και αξιολόγηση της σημερινής καταναλωτικής πραγματικότητας. Παρουσιάζονται τα μοντέλα της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Γίνεται εκτενή ανάλυση των προσδιοριστικών παραγόντων καταναλωτικής συμπεριφοράς και έχει διαχωριστεί σε τέσσερις κύριες ενότητες παραγόντων: πολιτιστικούς, κοινωνικούς, προσωπικούς και ψυχολογικούς, που με τη σειρά τους διακρίνονται σε μικρότερες υποενότητες. Γίνεται ανάλυση των παραμέτρων που συνθέτουν την καταναλωτική συνείδηση και το γνωστικό υπόβαθρο του σύγχρονου καταναλωτή. Εξετάζονται τα οικονομικά κριτήρια καταναλωτισμού, όπου χωρίζονται σε υποενότητες: κρίση Ευρώπης, κρίση Ελλάδας και τέλος ποια μέτρα προτείνονται για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Η πολιτική που ακολούθησε η χώρα μας για την κατανάλωση και ειδικά για το θέμα της προστασίας του καταναλωτή περιορίζονταν κυρίως στα πλαίσια του δικαίου του αθέμιτου ανταγωνισμού. Οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες όμως σήμερα είναι διαφορετικές «Η ανάγκη προστασίας του καταναλωτή ως ασθενέστερου έγινε πλέον κοινή συνείδηση και ειδική νομοθεσία έχει αναλάβει την εξασφάλιση της προστασίας του, όταν συναλλάσσεται με προμηθευτές, που τον παρασύρουν σε αγορές με εκλεπτυσμένες μορφές marketing ή εκμεταλλεύονται την άγνοιά του ή προσπαθούν να αποκομίσουν κέρδη ,θέτοντας σε κυκλοφορία επικίνδυνα προϊόντα και αδιαφορώντας για την υγεία του.» Το δίκαιο προστασίας του καταναλωτή ρυθμίζει τις σχέσεις μέσα στην αγορά ,όπου αντικείμενα προστασίας είναι τόσο οι προμηθευτές όσο και οι καταναλωτές.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σερδάρης Παναγιώτης |
Uncontrolled Keywords: | Συμπεριφορά καταναλωτή, Παράγοντες καταναλωτικής συμπεριφοράς, Οικονομικά κριτήρια καταναλωτισμού, |
Subjects: | Κ > Καταναλωτές - Ευρωπαϊκή Ένωση - Προστασία |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 21 Apr 2015 13:41 |
Last Modified: | 21 Apr 2015 13:41 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/2406 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |