Πλαστικές επεμβάσεις. Αισθητική ψυχολογία και κοινωνικοοικονομική διάσταση

Γκρούτση, Αργυρώ (2009) Πλαστικές επεμβάσεις. Αισθητική ψυχολογία και κοινωνικοοικονομική διάσταση. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
D66_2009.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (20MB)

Abstract

Η πλαστική χειρουργική είναι ειδικότητα της ιατρικής και ασχολείται με την επανόρθωση συγγενών ανωμαλιών, βλαβών μετά από τραύματα και εγκαύματα και ελλειμμάτων μετά από αφαιρέσεις καρκίνων. Αυτοί που ανέδειξαν την πλαστική χειρουργική ως κλάδο της ιατρικής επιστήμης είναι ο πρώτος και στη συνέχεια ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος. Οι δύο κατηγορίες των πλαστικών επεμβάσεων είναι η επανορθωτική και η αισθητική χειρουργική. Οι επεμβάσεις της επανορθωτικής χειρουργικής βοηθούν ασθενείς και των δύο φύλων με κάποιο πρόβλημα που προκλήθηκε με την έλευση του γήρατος. Η αισθητική χειρουργική ασχολείται, αφενός μεν, με την βελτίωση δυσμορφιών, των χαρακτηριστικών του προσώπου και του σώματος, αφετέρου δε, με την αντιμετώπιση των επερχόμενων εξωτερικών σωματικών αλλαγών, λόγω γήρατος. Η επανορθωτική και η αισθητική χειρουργική δεν έχουν σαφή όρια μεταξύ τους. Οι υποψήφιοι των πλαστικών επεμβάσεων χωρίζονται σε δύο κατηγόριες. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι κατάλληλοι υποψήφιοι οι οποίοι έχουν ισχυρή αυτοπεποίθηση που απλώς ενοχλούνται από την εξωτερική εμφάνιση κάποιου συγκεκριμένου σημείου του σώματός τους και στη δεύτερη οι μη κατάλληλοι στην οποία ανήκουν τα άτομα που διέρχονται κάποια περίοδο προσωπικής κρίσης, άτομα με μη ρεαλιστικές προσδοκίες. Η μορφή κάθε ατόμου και η εικόνα του προς τα έξω είναι μοναδική. Όταν αυτά αποκλίνουν θετικά από τη φυσιολογική εμφάνιση έλκουν το βλέμμα και την προσοχή των συνανθρώπων του. Όταν όμως η μορφή και η εικόνα προς τα έξω ενός ατόμου αποκλίνουν αρνητικά από τη φυσιολογική εμφάνιση, δημιουργούνται δυσάρεστα συναισθήματα στο άτομο, το οποίο εκτίθεται στη θέα και επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική του διάθεση. Το να νιώσει κάποιος την ανάγκη να κάνει αισθητική πλαστική επέμβαση πηγάζει από την ένστικτη τάση του ανθρώπου να αρέσει στο περιβάλλον του και να είναι επιθυμητός και δημιουργούνται σ’ αυτό ευχάριστα συναισθήματα. Στη σημερινή εποχή η τηλεόραση παίζει σημαντικό ρόλο δίνοντάς μας πρότυπα ομορφιάς μέσα από τα shows. Χρησιμοποιεί την πλαστική χειρουργική ως μέσο για να αυξήσει τη τηλεθέαση της και τα οικονομικά της οφέλη, εκμεταλλευόμενη το μεγάλο ενδιαφέρον των τηλεθεατών για τις αισθητικές χειρουργικές επεμβάσεις. Πολλά reality shows ασχολούνται με αυτό το θέμα σε όλο τον κόσμο. Οι πλαστικές εγχειρήσεις μπορούν να αφορούν οποιοδήποτε μέρος του σώματος και ανάλογα με το μέρος και την έκτασή τους κατηγοριοποιούνται σε βαθμό δυσκολίας αλλά κυρίως σε ύψος κόστους. Το συνολικό κόστος μιας επέμβασης περιλαμβάνει, εκτός από την αμοιβή του γιατρού, το κόστος των προεγχειρητικών εξετάσεων , το κόστος της κλινικής, την αμοιβή του αναισθησιολόγου, τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την επέμβαση και τέλος τις απαραίτητες μετεγχειρητικές επισκέψεις στο ιατρείο του πλαστικού χειρούργου. Ο πλαστικός χειρουργός πρέπει να έχει τα κατάλληλα ειδικά προσόντα για να εκτελέσει μία ασφαλή, αξιόπιστη και ηθική χειρουργική επέμβαση. Επιλέξτε με ιδιαίτερη προσοχή τον χειρούργο που θα σας αναλάβει. Μην εμπιστευτείτε κάποιον μόνο επειδή είναι γνωστό όνομα στο χώρο.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σερδάρης Παναγιώτης
Uncontrolled Keywords: Πλαστικής χειρουργική, Πλαστικές επεμβάσεις, Οικονομική των πλαστικών επεμβάσεων
Subjects: Χ > Χειρουργική
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 20 Apr 2015 07:28
Last Modified: 22 Apr 2015 20:30
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/2260

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top