Επιχειρηματικό σχέδιο της Εθνικής τράπεζας

Βάρδα, Ελευθερία (2008) Επιχειρηματικό σχέδιο της Εθνικής τράπεζας. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
D104_2008.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (8MB)

Abstract

Η μέχρι τώρα πορεία της Εθνικής Τράπεζας έχει πραγματοποιήσει αλματώδη βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού, με όπλα την ισχυρή δέσμευση και τη συστηματική προσπάθεια όλων των μελών της. Σχεδίασαν και πέτυχαν αποτελεσματική κατανομή των επενδεδυμένων κεφαλαίων για να υποστηρίξουν κατά το καλύτερο τρόπο τη στρατηγική τους. Αποχώρισαν από περιοχές χωρίς στρατηγικό ενδιαφέρον όπως η Βόρεια Αμερική, ενώ παράλληλα διοχετεύσανε κεφάλαια σε αγορές και τομείς δραστηριότητας με υψηλή ανάπτυξη. Πραγματοποιήσανε μια εξαγορά – σταθμό για τον Όμιλό της ΕΤΕ, αυτή της Finanbank στην Τουρκία, ενώ ολοκληρώσανε τις εξαγορές της Vojvodjanska στη Σερβία, της Eurial Leasing και της Alpha στη Ρουμανία και της Π και Κ ΑΕΠΕΥ στην εγχώρια αγορά. Στον τομέα της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, περιορίσανε δραστικά την αύξηση των εξόδων. Παράλληλα, πέτυχαν δυναμική αύξηση των εσόδων, διευρύνοντας σημαντικά τις εργασίες στους κύριους τομείς δραστηριότητας. Αξιοποιήσανε αποτελεσματικά το δίκτυο των καταστημάτων και επικεντρώθηκαν στις σταυροειδείς πωλήσεις των προϊόντων. Βελτίωσαν τη σύνθεση του χαρτοφυλακίου πιστοδοτήσεων, με τα δάνεια λιανικής να αποτελούν τα 2/3 του συνολικού χαρτοφυλακίου. Κύριοι άξονες του μετασχηματισμού της ΕΤΕ κατά το διάστημα 2005-2006 ήταν η στροφή προς την πελατοκεντρική εξυπηρέτηση, η διεύρυνση της γκάμας των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης της πελατείας και η ενδυνάμωση του λειτουργικού της πλαισίου. Υιοθέτησαν το μοντέλο των Συμβούλων Πελατείας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των Εύπορων πελατών και των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, στις οποίες δοκίμασαν επιτυχώς και το μοντέλο των Τραπεζικών Συμβούλων. Ανάπτυξαν καινοτόμα προϊόντα στεγαστικών δανείων (κυμαινόμενου επιτοκίου με σταθερή δόση) και πιστωτικών καρτών, εισήλθαν δυναμικά στις τραπεζοασφάλειες και κατακτήσανε την πρώτη θέση στην εγχώρια αγορά στα Αμοιβαία Κεφάλαια. Διατηρήσανε το πλεονέκτημα από κύριες καταθέσεις, με μερίδιο αγοράς στο 30%, ενώ πέτυχαν αύξηση των σταυροειδών πωλήσεων και στην Εταιρική Τράπεζα. Έκαναν σημαντικά βήματα στην αναβάθμιση και τον εξορθολογισμό του δικτύου των καταστημάτων, ενώ ακολούθησαν τις πλέον σύγχρονες τάσεις στα εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης. Ενισχύσανε τις διαδικασίες διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού, ανανεώνοντας και αναβαθμίζοντας τα συστήματα επιβράβευσης της απόδοσης. Ενστερνιστήκανε τις πλέον σύγχρονες αρχές Εταιρικής Διακυβέρνησης και εφαρμόσανε βέλτιστες πρακτικές Διαχείρισης Κινδύνων, θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας του χαρτοφυλακίου πιστοδοτήσεων.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σαριαννίδης Νικόλαος
Uncontrolled Keywords: Εθνική Τράπεζα, Χρηματοοικονομική ανάλυση, Στρατηγική του μάρκετινγκ, Τραπεζικά προϊόντα
Subjects: Ε > Επιχειρηματικός σχεδιασμός
Ε > Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 18 Apr 2015 06:12
Last Modified: 18 Apr 2015 06:12
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/2152

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top