Κιτσάκης, Κωνσταντίνος and Κουκούλης, Στυλιανός (2010) Σύστημα ψεκασμού common rail τοποθετημένο πάνω σε panel για εργαστηριακές μετρήσεις. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
M33_2010.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
Οι «καθαροί κινητήρες» έρχονται όλο και πιο έντονα στο προσκήνιο. Στο διάβα τους ισοπεδώνουν τα πάντα, ακόμα και τεχνολογίες που χρόνια τώρα θεωρούνταν αναντικατάστατες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι νέοι κινητήρες πετρελαίου, που χάνουν το πιο κλασικό εξάρτημά τους, την αντλία. Με την τεχνολογία «Common Rail» η εικόνα των πετρελαιοκινητήρων αλλάζει ριζικά, καθώς πλέον θα αποτελούν πραγματικά εναλλακτική πρόταση στους βενζινοκινητήρες. Όταν για πρώτη φορά το 1989 παρουσιάστηκε στο κοινό στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στην Φρανκφούρτη ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας σε μαζική παραγωγή με απευθείας ψεκασμό, πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενος σε αυτοκίνητο της αυτοκινητοβιομηχανίας AUDI, ίσως δεν γνώριζαν οι τεχνικοί της τότε ότι έκαναν την τεχνολογική επανάσταση στην πετρελαιοκίνηση για την περαιτέρω βελτίωση των πετρελαιοκινητήρων. Την AUDI ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές καταφέρνοντας να κάνουν, από ένα αργό, θορυβώδης, ρυπογόνο και άκομψο κινητήρα έναν γρήγορο, καθαρό, ήσυχο και οικονομικό που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από έναν βενζινοκινητήρα. Η μαγική λέξη για την τεχνολογία αυτή ονομάζεται ‘’ common-rail-system’’. Η ελεύθερη μετάφραση στα Ελληνικά σημαίνει ‘’κοινή κεντρική γραμμή-σωλήνα (θάλαμος)’’. Την πατέντα γι αυτήν την τεχνολογία είχε η Fiat και η Βosh έκανε την κατασκευή των εξαρτημάτων και του προγράμματος λειτουργίας της ηλεκτρονικής διαχείρισης του συστήματος. Για να κατανοηθεί η αρχή λειτουργίας του συστήματος common rail θα αναληθεί ένα πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα όπου θα περιέχει όλες τις πληροφορίες που πρέπει να είναι γνωστές για την τεχνολογία αυτή καθώς επίσης όλα τα εξαρτήματα όπου το αποτελούν. Τα εξαρτήματα αυτά είναι αναγκαία για τη σωστή και ομαλή λειτουργία του. Αποτελούνται από διάφορους αισθητήρες οπου ελέγχουν και συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες ειτουργίας ώστε να επιτύχουν τη βέλτιστη απόδοση του κινητήρα. Απαραίτητες συσκευές επίσης είναι αυτές που αποτελούν το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου και άλλες λειτουργίες του συστήματος όπως ο κλιματισμός και το αντικλεπτικό σύστημα. Στη συνέχεια θα αναλυθεί η λειτουργία του εργαστηριακού πάνελ. Αυτό αποτελείται από δύο λειτουργίες, τη ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΉ και τη ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗ . Ο εκπαιδευτής με τη βοήθεια του πληκτρολογίου εισάγει κάποιες βλάβες και ο σπουδαστής χρησιμοποιώντας τις εντολές και τα μηνύματα όπου εμφανίζονται αναζητά τις βλάβες και την επίλυση τους. Αυτό συμβάλει στην κατανόηση της λειτουργίας του συστήματος common rail. Επίσης θα επεξηγήσει του κωδικούς βλάβης και τις συνέπειες τους. Ακόμα είναι απαραίτητη η αναλυτική αναφορά στο εργαστηριακό εξοπλισμό που με την κατάλληλη συνδεσμολογία θα τεθεί σε λειτουργία. Τέλος παριστάνονται σχηματικά το εργαστηριακό panel και διάφορα εξαρτήματά του. του .
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Παππάς Παναγιώτης |
Uncontrolled Keywords: | Κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου, Αισθητήρες, Μονάδα τροφοδοσίας προθερμαντήρων, Σύστημα κλιματισμού Air-condition, Εισαγωγή βλαβών |
Subjects: | Κ > Κινητήρες |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ |
Depositing User: | Προσωπικό Καταθετηρίου |
Date Deposited: | 17 Apr 2015 20:06 |
Last Modified: | 31 Oct 2015 16:04 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/2107 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |