Τα παραδοσιακά προϊόντα στον αγροτικό τομέα

Μάζνη, Πετρούλα (2012) Τα παραδοσιακά προϊόντα στον αγροτικό τομέα. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
epeap57_2012.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Τα παραδοσιακά προϊόντα διατροφής είναι προϊόντα που συνδέονται με την διατροφική κουλτούρα ενός τόπου, και μέσω αυτής με την ιστορία, τα ήθη και έθιμα του. Ο παραδοσιακός χαρακτήρας των προϊόντων αυτών οφείλεται στην ιδιοτυπία των υλικών ή του τρόπου παρασκευής τους (συνταγή ή τεχνολογία), έχει και αιώνων και μεταδίδεται από γενιά σε γενιά. Τα τελευταία χρόνια έχει αναγνωριστεί η πολύπλευρη αξία των παραδοσιακών προϊόντων διατροφής και η σημασία της προστασίας και ανάδειξης τους, τόσο για τη διατήρηση της διατροφικής κληρονομιάς και ιστορικής ταυτότητας μιας περιοχής, αλλά και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Σκοπός της μελέτης, θα είναι η παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την παραγωγή, διακίνηση και πιστοποίηση των παραδοσιακών προϊόντων διατροφής στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως αυτό καθορίζεται από το κοινοτικό δίκαιο, αλλά και τις νομοθεσίες και πρακτικές που εφαρμόζονται στη χώρα μας και στα άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλοντας να στηρίξει την παραγωγή των παραδοσιακών προϊόντων έχει θεσπιστεί διατάξεις και κανόνες υποχρεωτικής εφαρμογής που αποβλέπουν στην επίτευξη ενός υψηλού επιπέδου για την υγιεινή και ασφάλεια των προϊόντων αυτών. Το μεγάλο πλεονέκτημα τους εστιάζει στο γεγονός ότι είναι φυσικά προϊόντα παραγόμενα από αγνά υλικά με βάση παραδοσιακές συνταγές και τους λόγους αυτούς είναι ποιοτικά προϊόντα. Σημαντικότατο είναι βέβαια και το σύστημα ελέγχου και πιστοποίησης των παραδοσιακών προϊόντων που έχει θεσμοθετηθεί από την Ε.Ε. με σχετικούς κανονισμούς το οποίο καθιστά τα προϊόντα αυτά ιδιαίτερα αξιόπιστα. Παρ΄ όλα αυτά παρουσιάζουν τα μειονεκτήματα της αδυναμίας τόσο της προώθησης τους σε μεγάλες αγορές όσο και της άσκησης ελαστικής τιμολογιακής πολιτικής. Ένας σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη της παραγωγής και της εμπορίας των παραδοσιακών προϊόντων αποτελεί η ανάπτυξη του αγροτουρισμού η οποία στην Ελλάδα ενθαρρύνθηκε κυρίως με την θέσπιση από την Ε.Ε των μεσογειακών ολοκληρωμένων προγραμμάτων (Μ.Ο.Π) παρότι βέβαια η χώρα για λόγους γεωργικής και πολιτιστικής ιδιαιτερότητας βρίσκεται συγκριτικά με άλλα κράτη σε μειονεκτική θέση θα πρέπει όμως να επισημανθεί ότι παρά τα πλεονεκτήματα του αγροτουρισμού που εστιάζεται κυρίως στη βελτίωση της ποιότητας των κατοίκων της αγροτικής περιοχής. Τέλος, οι προοπτικές για την ανάπτυξη των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων, τόσο όσον αφορά στα κριτήρια επιλογής των εν δυνάμει προϊόντων, την κατοχύρωση τους στην Ευρωπαϊκή αγορά αλλά και τις δυνατότητες προώθησης τους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις αντιλήψεις και ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Λοϊζου, Ευστράτιος
Uncontrolled Keywords: Αγροτικά προϊόντα
Subjects: Α > Αγροτικά προϊόντα
Divisions: Σχολή Τεχν.Γεωπονίας και Τεχν.Τροφίμων και Διατροφής > Τμήμα Εμπορίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων (Φλώρινα)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 16 Oct 2025 12:39
Last Modified: 20 Oct 2025 09:39
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/12295

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top