Η ηθική πλευρά της κατανάλωσης: διερεύνηση των στάσεων και των συμπεριφορών των Ελλήνων καταναλωτών.

Μουρατίδου, Χριστίνα and Πατσιατζή, Ευθυμία (2021) Η ηθική πλευρά της κατανάλωσης: διερεύνηση των στάσεων και των συμπεριφορών των Ελλήνων καταναλωτών. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC60_2021.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Η παρούσα εργασία, η οποία πραγματεύεται την: Ηθική πλευρά της κατανάλωσης: Την διερεύνηση των στάσεων και των συμπεριφορών των Ελλήνων καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα η ανάπτυξη και η εξέλιξη των ανθρώπινων κοινωνιών γίνεται φανερή μέσω των συνηθειών που υιοθετούν τα άτομα. Αναλόγως με την προσωπικότητα και τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου, δημιουργούνται νέες συνήθειες, οι οποίες συγκροτούν μία συγκεκριμένη συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται ευρέως διαδεδομένο ένα νέο είδος καταναλωτικής συμπεριφοράς, το οποίο σχετίζεται την ενσωμάτωση της ηθικής στο πεδίο της αγοραστικής διαδικασίας. Με άλλα λόγια οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα της ευσυνειδησίας ακόμα και μέσω της κατανάλωσης των προϊόντων ή την χρήση μιας υπηρεσίας. Ειδικότερα στη συγκεκριμένη εργασία ερευνητικού χαρακτήρα διερευνάται η συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού με γνώμονα την ηθική. Με άλλα λόγια, αναλύεται διεξοδικά η ηθική κατανάλωση, η οποία διακρίνεται σε τρεις διαφορετικές διαστάσεις: την θετική ηθική κατανάλωση, την αρνητική ηθική κατανάλωση και την διαλογική. Στόχος της παραπάνω ερευνητικής εργασίας είναι να αναλυθούν σε βάθος οι ηθικοί παράγοντες, οι οποίοι διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο πλέον κατά τη διάρκεια του αγοραστικού ταξιδιού, κυρίως στον ελληνικό χώρο. Μέσω της ποσοτικής έρευνας καθώς και του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που δημιουργήσαμε καταλήξαμε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και συμπεράσματα με την συμβολή του προγράμματος δημοσκοπήσεων IBM SPSS Statistics. Σύμφωνα με ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη ο σημαντικότερος παράγοντας που ωθεί το καταναλωτικό κοινό σε μία ηθική συμπεριφορά είναι η διαφύλαξη του πλανήτη, ενώ ο λιγότερο σημαντικός είναι η διαδικασία παραγωγής των προϊόντων. Εκείνο που πραγματικά αξίζει να σημειωθεί είναι η στήριξη του ελληνικού καταναλωτικού κοινού ως προς τις ελληνικές επιχειρήσεις και τα εγχώρια προϊόντα. Επιπλέον η ηλικιακή ομάδα των 18-25 λαμβάνει υπόψη του τον παράγοντα της ηθικής κατά την αγοραστική διαδικασία σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Ωστόσο αν και υπάρχει η πρόθεση για πιο ηθικές αγοραστικές επιλογές, έχουμε ακόμη αρκετό δρόμο να διανύσουμε ώστε να καταφέρουμε να επιλέγουμε με απόλυτη ευσυνειδησία, καθώς το ελληνικό καταναλωτικό κοινό διακατέχεται από άγνοια και έλλειψη έγκυρης πληροφόρησης σχετικά με τα ζητήματα ηθικού περιεχομένου. Δυστυχώς η συνήθεια είναι κάτι που απαιτεί αρκετό χρόνο και προσπάθεια ώστε να αλλάξει, πόσο μάλλον όταν σχετίζεται άμεσα με τη καθημερινότητα.

Item Type: Thesis (BSc)
Uncontrolled Keywords: Ηθική, Κατανάλωση, Καταναλωτής, Έλληνας καταναλωτής, Ηθικός καταναλωτής, Ηθικός καταναλωτισμός, Επιχειρήσεις.
Subjects: Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 18 Jul 2022 10:11
Last Modified: 18 Jul 2022 10:11
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11806

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top