Αλουτζανίδου, Δέσποινα Π. (2018) Clay sculpture. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
BS44_2018.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
ιδιοτήτων του στην γλυπτική, όσων αφορά τις υφές, τα υλικά, τις θερμοκρασίες ψησίματος και των εργαλείων που χρησιμοποιούνται. Για την υλοποίηση αυτού του σκοπού έγινε αρχικά, ανασκόπηση της ιστορίας της γλυπτικής στο πέρασμα των χρόνων καταλήγοντας στο σήμερα. Αρχικά αναλύεται ο ορισμός της τέχνης της γλυπτικής (sculpture) και ποιος είναι ο ρόλος της στην ιστορία της ανθρωπότητας. Ενώ συνεχίζει ερμηνεύοντας τον ορισμό του γλυπτού με κριτήρια το φως, την αφή, το χρώμα και την επιφάνεια του. Στην συνέχεια παρουσιάζει τα κυριότερα είδη γλυπτών τα οποία είναι δύο, το ανάγλυφο-χαρακτικό και το τρισδιάστατο- ολόγλυφο. Επίσης αναφέρεται σε τεχνικές και εμπόδια που συναντά ένας παραδοσιακός γλυπτής κατά την διαδικασία της μοντελοποίησης. Στην συνέχεια παρουσιάζονται τα εργαλεία και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην γλυπτική. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι ο αντίχειρας και τα δάχτυλα είναι τα καλύτερα εργαλεία μοντελοποίησης αλλά για διάφορες λεπτομέρειες και για την παραγωγή μεγαλύτερων ποσοτήτων, χρειάζονται επιπρόσθετα εργαλεία τα οποία ταξινομούνται σε διάφορες κατηγορίες. Η κατηγορία εργασίας που καλείται να υλοποιήσει ο γλύπτης χωρίζεται σε δυο μεθόδους, την αφαιρετική και την προσθετική. Η πρώτη απευθύνεται σε σκληρά υλικά, όπως η πέτρα ή το μάρμαρο και η δεύτερη για εύπλαστα υλικά, όπως ο πηλός ή οι πλαστελίνες. Αναλύεται λοιπόν η διαδικασία μοντελοποίησης και των δυο μεθόδων καθώς τα εργαλεία και οι τεχνικές για την κάθε μια. Έπειτα, γίνεται αναφορά στην εξέλιξη του πηλού και των ιδιοτήτων του. Αποσαφηνίζεται, δηλαδή ο λόγος που οδήγησε στην επιλογή του υλικού αυτού και η χρήση που του αποδόθηκε κατά τα αρχαία χρόνια αλλά και πως αυτός κατέληξε να έχει τις ιδιότητες και την χρήση που γνωρίζουμε σήμερα. Εν κατακλείδι, το τελευταίο μέρος της εργασίας αναφέρεται στην σχεδιαστική ιδέα καθώς και την κατασκευή των πέντε πήλινων αντικειμένων που δημιουργήθηκαν στα πλαίσια της εργασίας αυτής. Η σχεδιαστική ιδέα είναι μια βιωματική προσέγγιση και είναι εμπνευσμένη από έναν σπουδαίο γλυπτή στην ιστορία της γλυπτικής. Αποτελείται από πέντε μέρη τα οποία έχουν αριθμητική ακολουθία και συνέχεια. Για το κάθε μοντέλο ξεχωριστά παρουσιάζεται και αναλύεται η σχεδιαστική ιδέα, όπως και η διαδικασία της κατασκευής με φωτογραφικό υλικό. Αναλύεται, επομένως, όλη η διαδικασία που ακολουθήθηκε με σκοπό να υλοποιηθεί η αρχική ιδέα, δηλαδή, η σχεδίαση και η κατασκευή αυτών των αντικειμένων.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Κυράτσης Παναγιώτης, Ευκολίδης Νικόλαος |
Uncontrolled Keywords: | Πηλός, Γλυπτική, Γλυπτό, Clay sculpture |
Subjects: | Β > Βιομηχανικός σχεδιασμός |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Bιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 10 Dec 2021 10:12 |
Last Modified: | 10 Dec 2021 10:12 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11483 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |