Δημιουργία και επίδραση μιας εκπαιδευτικής πολυμεσικής εφαρμογής στις γνώσεις και στάσεις των μαθητών και μαθητριών του Δημοτικού, αναφορικά με τουριστικό ιστορικό αξιοθέατο της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς: Η περίπτωση του Προϊστορικού Νεολιθικού Λιμναίου Πασσαλόπηκτου Οικισμού του Δισπηλιού = Creation and influence of a multimedia educative application at the cognitive level and mindset of Preliminary School students regarding a touristic historical attraction of the Regional Unit of Kastoria: The case of the Prehistoric Neolithic Lakeside Post Settlement of Dispilio

Γράσιας, Μάρκος (2021) Δημιουργία και επίδραση μιας εκπαιδευτικής πολυμεσικής εφαρμογής στις γνώσεις και στάσεις των μαθητών και μαθητριών του Δημοτικού, αναφορικά με τουριστικό ιστορικό αξιοθέατο της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς: Η περίπτωση του Προϊστορικού Νεολιθικού Λιμναίου Πασσαλόπηκτου Οικισμού του Δισπηλιού = Creation and influence of a multimedia educative application at the cognitive level and mindset of Preliminary School students regarding a touristic historical attraction of the Regional Unit of Kastoria: The case of the Prehistoric Neolithic Lakeside Post Settlement of Dispilio. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC09_2021.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (10MB)

Abstract

Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την δημιουργία μιας πιλοτικής πολυμεσικής εφαρμογής η οποία έχει εκπαιδευτικό σκοπό, με target group τα παιδιά του Δημοτικού. Το μάθημα στο οποίο εστιάζει η εφαρμογή είναι αυτό της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικότερα παρουσιάζει στους μαθητές τον Προϊστορικό Νεολιθικό Λιμναίο Πασσαλόπηκτο Οικισμό του Δισπηλιού, που υπάρχει στην διδακτική ύλη του Υπουργείου Παιδείας, στο σχολικό εγχειρίδιο της Τρίτης τάξης. Η εφαρμογή εξηγεί τα βασικά σημεία του παγκοσμίως γνωστού αυτού Νεολιθικού Οικισμού, ο οποίος προσελκύει χιλιάδες μαθητές κάθε χρόνο από όλη την Ελλάδα, δίδοντας σε πολυμεσική μορφή αρκετά ερεθίσματα με διασκεδαστικό και διερευνητικό τρόπο, κεντρίζοντας συνάμα το ενδιαφέρον των μαθητών. Αναλύονται ερωτηματολόγια μαθητών πριν και μετά την χρήση της εφαρμογής για το πώς επέδρασε η εφαρμογή αυτή στην γνωστική επάρκεια των μαθητών αλλά και στις αντίστοιχες αντιλήψεις και στάσεις τους στο συγκεκριμένο θέμα της ιστορίας. Στο θεωρητικό μέρος, παρουσιάζεται η διδακτική της Ιστορίας και η ιστορία της στην Ελλάδα. Ακόμη, αναλύονται σύντομα έννοιες όπως οι νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας, Πολυμέσα, Εφαρμογές και γενικότερα η χρησιμότητα των διαδραστικών πολυμεσικών εφαρμογών στην εκπαίδευση. Αναλύεται η έννοια του παιχνιδισμού στην εκπαίδευση. Ακόμη δίδονται πληροφορίες για το πολιτιστικό απόθεμα του νομού Καστοριάς και ειδικότερα για τον Νεολιθικό Λιμναίο Οικισμό της. Τέλος αξιολογείται η εφαρμογή και τα αποτελέσματα της έρευνας συνδέονται με την αναγκαιότητα μελλοντικής ανάπτυξης παρόμοιων εφαρμογών. Η προσέγγιση των μαθητών γίνεται με απλό τρόπο, διασκεδαστικά, με την βοήθεια αυτό-εκτελέσιμης εφαρμογής χωρίς ιδιαίτερες υπολογιστικές απαιτήσεις σε πλατφόρμα Windows. Η εφαρμογή είναι πολυμεσική και περιέχει ενσωματωμένα αρχεία εικόνων, κείμενων, βίντεο και φωνητικές αφηγήσεις σε μορφή “Digital Story Telling”, “Gaming Based” με απλοϊκή υπόσταση, προδιαθέτοντας τον παιχνιδισμό χωρίς να κουράσει και να γίνει βαρετή. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δείχνουν ισχυρή θετική σχέση εκμάθησης και χρήσης της εφαρμογής. Η πιλοτική αυτήν εφαρμογή θα μπορούσε να εξελιχθεί και να αποτελέσει ως ιδέα υπόβαθρο κατοπινών δημιουργιών με νέο interface στο Adobe Director και το Adobe Captivate. Ακόμη θα άξιζε να δημιουργηθεί και αναλυθεί στατιστικά στη χρήση και εξελιχθεί, αντίστοιχη εφαρμογή σε φορητή εκπαιδευτική πλατφόρμα όπως τα τάμπλετ με λειτουργικό Android ώστε αργότερα να διανεμηθεί προς εκπαιδευτική ή ιδιωτική χρήση.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μαυρατζάς Στυλιανός
Uncontrolled Keywords: Πολυμεσικές εφαρμογές, Καστοριά, Λιμναίος οικισμός Δισπηλιού Καστοριάς, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Διαδραστικές εφαρμογές, Παιχνιδισμός στην εκπαίδευση.
Subjects: Ε > Εκπαίδευση
Ε > Επικοινωνία - Τεχνολογικές καινοτομίες
Π > Πληροφορική - Τεχνολογία
Τ > Τεχνολογία της πληροφορίας
Τ > Τουρισμός
Τ > Τουριστική εκπαίδευση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 23 Sep 2021 09:16
Last Modified: 23 Sep 2021 09:16
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11290

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top