Βλαχοπούλου, Ελένη and Σάββα, Μόνικα–Μαρία (2004) Crisis management: ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Case study: Union Carbide, Bhopal, Ινδία. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
PR29_2004.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
Σε αυτήν την έρευνα, διερευνούμε τη διαχείριση εταιρικών κρίσεων οι οποίες κρίσεις προκαλούνται από ξαφνικά και απροσδόκητα περιστατικά όπως βιομηχανικά ατυχήματα, σκάνδαλα και αστοχίες προϊόντων. Με βάση τη βιβλιογραφία περί διαχείρισης κρίσεων, αναπτύσσουμε ένα μοντέλο βιομηχανικής κρίσης χρήσιμο για να κατανοήσουμε τι είναι, πώς αυτές αναπτύσσονται με την πάροδο του χρόνου και πώς μπορούμε να τις διαχειριστούμε. Η εργασία συμβάλει στην κατανόηση της διαχείρισης κρίσης όταν συμβαίνει μια καταστροφή. Από αυτήν την επίγνωση θα μπορούσαν να προκύψουν νέες συμπεριφορές στη διαχείριση κρίσεων σε περιπτώσεις καταστροφών προκειμένου να υπάρξει πρόληψη και μετριασμός των επιπτώσεων. Η εργασία είναι χωρισμένη σε δύο κύρια κομμάτια, στο θεωρητικό που αναλύεται στο πρώτο και δεύτερο κεφαλαίο και περιέχει γενικά στοιχεία των κρίσεων και την παρουσίαση του δυστυχήματος στο Μποπάλ της Ινδίας το Δεκέμβριο του 1984 όπου περίπου 41 τόνοι θανατηφόρου-τοξικού αερίου ισοκυανικού μεθυλεστέρα « Methyl Isocyanate (MIC)» απελευθερώθηκαν τη νύχτα και στην διαχείριση της κρίσης από την εταιρία Union Carbide India Limited (UCIL), στα κεφάλαια τρία και τέσσερα που αναλύουμε το case study, αναφέρουμε το πώς αντιμετωπίστηκε η κρίση και το προτεινόμενο πρόγραμμα επικοινωνίας. Στο πρώτο κεφάλαιο, προσπαθήσαμε να ορίσουμε τη διαχείριση κρίσεων, να ονοματίσουμε τις κρίσεις, να τις αιτιολογήσουμε, να τις περιγράψουμε, να παρακολουθήσουμε την εξέλιξή τους και να προσδιορίσουμε τα αποτελέσματά τους, έτσι ώστε να προσφέρουμε μια αποτελεσματική προσέγγιση στην ανάλυση του ατυχήματος της Union Carbide Το δεύτερο κεφάλαιο μιλάει για την πόλη του Bhopal, παρουσιάζουμε την εταιρεία UCIL που εκμεταλλευόταν το χημικό εργοστάσιο, κατανοούμε το πως συνέβη το ατύχημα, οι επιπτώσεις που προκάλεσε, το κόστος που επέφερε και όλα τα στοιχεία σε σχέση με την κρίση, την εταιρεία και τους εργαζομένους. Στο τρίτο κεφάλαιο θα αναλύσουμε το σχέδιο δράσης αντιμετώπισης της κρίσης από την Union Carbide. Θα αναλύσουμε τη συμπεριφορά της στη προσπάθεια επηρεασμού της αντίδρασης του κοινού, την παρουσίαση των αποφάσεων και των δράσεων που έγιναν, τη φιλοσοφία και τις ηθικές αρχές του οργανισμού και τέλος το ρόλο των δημοσίων σχέσεων της εταιρείας που ανέλαβε να υπερασπιστεί την κρίση, τον τρόπο και τα αποτελέσματα όσον αφορά στον αντίκτυπο της εταιρίας στα μάτια του κοινού. Στη συνέχεια θα σκιαγραφήσουμε ένα επικοινωνιακό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της κρίσης, θα προτείνουμε όλα τα μέσα, τους τρόπους την στρατηγική και το σχέδιο δράσης που θα έπρεπε να ακολουθήσει η Union Carbide, για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις, οι αντιφάσεις και η κακή μεταχείριση. Τέλος, ο επίλογος θα μας βοηθήσει μέσα από μια συζήτηση να καταλήξουμε σε διάφορα συμπεράσματα που προέκυψαν μέσα από την έρευνα αυτή.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Διαχείριση εταιρικών κρίσεων, Μποπάλ, Ινδία, Union Carbide India Limited (UCIL). |
Subjects: | Δ > Δημόσιες σχέσεις Δ > Διαχείριση κινδύνου |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 30 Jul 2021 10:44 |
Last Modified: | 30 Jul 2021 10:44 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11142 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |