Μελέτη του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας

Τσαναξίδου, Σοφία and Τσαναξίδου, Χριστίνα (2003) Μελέτη του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
IT4_2003.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (718kB)

Abstract

Η εργασία αυτή σκοπό έχει να παρουσιάσει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας καθώς και να τονίσει το ότι η «ανταγωνιστική εγρήγορση» των ελληνικών επιχειρήσεων είναι το κλειδί για τη δική τους ανάπτυξη στο εσωτερικό της χώρας, αλλά και για την επέκταση τους πέρα από τα σύνορα. Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων του κλάδου είναι ταυτόχρονα το κλειδί για τη ζωτικότητα της ελληνικής οικονομίας. Ξεκινώντας από το πρώτο κεφάλαιο, θα γίνει μια περιγραφή των προϊόντων των κλάδου, του εξοπλισμού και της τεχνολογίας που χρειάζεται μια παραγωγική μονάδα. Θα αναλυθούν επίσης οι πρώτες ύλες και η προέλευση τους αλλά και η ποιότητα τόσο των πρώτων υλών όσο και του τελικού προϊόντος. Θα αναφερθούμε επίσης στο κόστος λειτουργίας των εμπορικών και παραγωγικών επιχειρήσεων και στη μορφή και τη σύνθεση του προσωπικού που απασχολείται σε αυτές αλλά και στη θέση που έχουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές τόσο στη λειτουργία των παραγωγικών επιχειρήσεων όσο και στα εμπορικά καταστήματα. Τέλος στο ίδιο κεφάλαιο θα γίνει μια περιγραφή του Ελληνικού Κέντρου Αργυροχρυσοχοΐας , γνωστό ως ΕΛ.Κ.Α. , το οποίο ιδρύθηκε για να διαδραματίσει το δικό του ρόλο, προασπίζοντας τα αιτήματα του κλάδου αλλά και τους στόχους του. Στο δεύτερο κεφάλαιο επιχειρείται μια περιγραφή της αγοράς και των συνθηκών που επικρατούν σε αυτή. Επίσης γίνεται μια αναφορά στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου και μια παρουσίαση της λειτουργίας της κάθε μιας. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην εταιρία Folli-Follie, της οποίας η άνοδος και επικράτηση στο διεθνές στερέωμα είναι παραδειγματική. Στο ίδιο κεφαλαίο περιγράφεται η γεωγραφική κατανομή των εργαστηρίων αλλά και των κοσμηματοπωλείων. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια να ιεραρχηθούν τα προβλήματα του κλάδου, όπως αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις 355 επιχειρήσεων σε ερωτηματολόγιο του ΕΛ.Κ.Α. και ανάλυση του κάθε προβλήματος ξεχωριστά. Εντοπίζονται βεβαίως διαφορές ανάμεσα στις παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου και στα εμπορικά καταστήματα. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναφέρονται οι συνθήκες που επικρατούν σε χώρες τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε χώρες εκτός της Ένωσης, όπως Αμερική, Καναδάς, κ.α. Αυτές οι χώρες εξετάζονται ως προς την παραγωγή τους, το εμπορικό τους ισοζύγιο. Τέλος στο κεφάλαιο αυτό αναλύεται το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας με στοιχεία έως και το 1998, όπου είναι και τα τελευταία επίσημα στοιχεία εισαγωγών και εξαγωγών. Στο κεφάλαιο πέντε γίνεται μια αναφορά στις επενδύσεις που πραγματοποιούνται από τις επιχειρήσεις και κατά πόσο υπάρχει συμμετοχή του ελληνικού κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αυτό, μέσω προγραμμάτων. Το Υπουργείο Ανάπτυξης σε μια προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό συνολικά των Μ.Μ.Ε. στη χώρα και κατ’ επέκταση των Μ.Μ.Ε. του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας, έχει χαράξει μια πολιτική, σύμφωνα με τα ψηφίσματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέλος στο έκτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια να προσδιοριστούν οι στρατηγικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις και ο τρόπος διάθεσης και προώθησης των προϊόντων. Εξηγείται η μορφή που εμφανίζει ο ανταγωνισμός και σε ποία επίπεδα υφίσταται και γίνεται μια εκτενής αναφορά στις διαφημιστικές μεθόδους που ακολουθούν και οι μεγάλες μονάδες παραγωγής αλλά και τα κοσμηματοπωλεία. Επίσης στο ίδιο κεφάλαιο επιχειρείται μια μικρή περιγραφή του διεθνούς ανταγωνισμού, βασισμένη στις πληροφορίες του τετάρτου κεφαλαίου και εντοπίζονται τα στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την Ελληνική αργυροχρυσοχοΐα. Η βασική ιδέα της εργασίας, είναι να γίνει μια περιγραφή των συνθηκών που επικρατούν τόσο στην αγορά όσο και στο εσωτερικό των επιχειρήσεων ειδικότερα. Επίσης να τονιστεί η σπουδαιότητα των ελληνικών εργαστηρίων, δίχως τα οποία η ελληνική αργυροχρυσοχοΐα είναι καταδικασμένη σε μαρασμό, καθώς οι παραγωγικές επιχειρήσεις είναι αυτές που δημιουργούν ελληνικό κόσμημα. Διαφορετικά θα γίνουμε μάρτυρες εισαγωγών κοσμημάτων από το εξωτερικό και μεταπώληση τους σε εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα. Από χώρα παραγωγής και εξαγωγής, θα μετατραπεί η Ελλάδα σε εισαγωγέα και θα πάψει ουσιαστικά να υφίσταται Ελληνική Αργυροχρυσοχοΐα

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Γιαννάς Πρόδρομος
Uncontrolled Keywords: Αργυροχόοι, Χρυσοχόοι, Ελλάδα, Εμπορικές επιχειρήσεις, Παραγωγή, Εισαγωγές, Στρατηγική επιχειρήσεων, Πρώτη ύλη, Αργυροχρυσοχοΐα, Ελληνικό Κέντρο Αργυροχρυσοχοΐας (ΕΛ.Κ.Α.), Ξένες επιχειρήσεις.
Subjects: Α > Αργυροχοΐα - Διοίκηση και οργάνωση
Α > Ανταγωνισμός
Χ > Χρηματοδότηση
Χ > Χρυσοχοΐα - Διοίκηση και οργάνωση
Δ > Διαφήμιση
Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ε > Ελληνικές επιχειρήσεις
Ε > Εμπόριο - Ελλάδα
Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα
Ε > Επενδύσεις
Σ > Στρατηγικός σχεδιασμός
Divisions: Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 12 Jul 2021 15:49
Last Modified: 13 Jul 2021 07:43
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11004

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top