Franchise: σύγχρονη μορφή ανάπτυξης δικτύου στην εγχώρια και διεθνή αγορά

Κούλα, Τζόνι I. (2019) Franchise: σύγχρονη μορφή ανάπτυξης δικτύου στην εγχώρια και διεθνή αγορά. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
LX33_2019.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Στην παρούσα πτυχιακή παρουσιάζονται έννοιες, ορισμοί, οι μορφές που μπορεί να πάρει το franchise, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Ακολουθεί ιδιαίτερη αναφορά στη νομοθεσία που διέπει το franchise. Είναι γεγονός πως υπάρχουν κενά στο νόμο αλλά παρατηρείται μία διαρκής προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό του και την προστασία τόσο των εμπλεκόμενων μερών όσο και των καταναλωτών. Η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης franchise μπορεί να διαρκέσει αρκετό καιρό έως και μήνες και αποτελείται από το προσυμβατικό στάδιο που περιλαμβάνει την υποχρέωση αποκάλυψης, το προσύμφωνο και την ευθύνη από τις διαπραγματεύσεις. Παράλληλα, η κατάρτιση της σύμβασης περιλαμβάνει εκτός από το έγγραφο της σύμβαση, την προστασία των τρίτων συμβαλλόμενων, τις διατυπώσεις δημοσιότητας στη σύμβαση και τη νομική φύση της σύμβασης. Επιπρόσθετα, αναφερόμαστε στο τι συμβαίνει σε περίπτωση μεταβίβασης της επιχείρησης του δικαιοδόχου και του πακέτου franchise επίσης ενώ ακολουθούν τα βήματα που γίνονται για τη λύση της σύμβασης, είτε λόγω λήξης της, είτε λόγω καταγγελίας. Τέλος, μελετάμε τους κύριους κλάδους στους οποίους έχει αναπτυχθεί το franchise στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Οι κλάδοι αυτοί είναι η εστίαση, η ένδυση, ο τουρισμός και η προσωπική φροντίδα με πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων άλλα να έχουν αντέξει στη διάρκεια των ετών π.χ. Γρηγόρης και άλλα κυρίως αναφερόμενα στις γυναίκες να αναπτύσσονται για λίγα έτη και να «εξαφανίζονται» δίνοντας την θέση τους σε νέες αλυσίδες. Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το franchising αποτελεί μια μέθοδο διανομής στην οποία ο franchisor παραχωρεί μια άδεια ή ένα προνόμιο χρησιμοποιώντας το εμπορικό σήμα του franchisor έναντι μια αμοιβής. Το πακέτο που προσφέρει ο δικαιοπάροχος στον δικαιοδόχο μπορεί να καλύπτει το σύνολο της επιχειρηματικής δράσης, πωλήσεις, υποδομές, τεχνογνωσία, διαφήμιση κ.α. μέσα από ένα συμβόλαιο μεταξύ των δύο μερών (συμβόλαιο δικαιόχρησης) το οποίο δεσμεύει και τους δύο σε μια στενή επαγγελματική σχέση με στόχο το αμοιβαίο όφελος (win to win).

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Καταραχιά Ανδρονίκη
Uncontrolled Keywords: Νομοθεσία franchise, Δικαιοχρησία, Δίκτυο, Εγχώρια αγορά, Διεθνή αγορά
Subjects: Δ > Δικαιόχρηση (franchising)
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 22 Oct 2020 07:08
Last Modified: 22 Oct 2020 07:08
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10630

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top