Κλημεντίδης, Κοσμάς (2020) Αλυσίδες καφέ στην Ελλάδα, Μελέτη περίπτωσης στην πόλη της Φλώρινας. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
epeap13_2020.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
Στην εργασία αυτή, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα αναφορικά με τις αλυσίδες καφέ που υπάρχουν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα ολοκληρώθηκε μια περίπτωση μελέτης, για την πόλη της Φλώρινας. Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με την συμπεριφορά του καταναλωτή. Ουσιαστικά περιγράφεται πως αντιδρά ο καταναλωτής αναφορικά με τα ερεθίσματα που λαμβάνει, αλλά και σε ποιες κατηγορίες ταξινομείται με βάση την εν λόγω συμπεριφορά του. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την αναφορά στους παράγοντες που μπορούν εν δυνάμει να επηρεάσουν την συμπεριφορά του καταναλωτή, όπως είναι οι πολιτισμικοί, προσωπικοί και φυσικά οι ψυχολογικοί παράγοντες Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται εστίαση στο τρόπο με τον οποίο έχει διαρθρωθεί η αγορά του καφέ. Αρχικά γίνεται μια γενική αναφορά στην παγκόσμια αγορά και ακολούθως γίνεται εστίαση στην περίπτωση της Ελλάδος. Επιπλέον, αναφέρονται οι αλυσίδες καφέ – franchise, που κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της ελληνικής αγοράς, ενώ το συγκεκριμένο κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την προσπάθεια καταγραφής των μεριδίων ανά περιφέρεια στην χώρα. Στο τρίτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας, γίνεται μια αποτύπωση των χαρακτηριστικών της περιοχής μελέτης, της έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται μια προσπάθεια να καταγραφούν τα γνωρίσματα της Φλώρινας, τα οποία την κάνουν να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες πόλεις, αλλά και δίνουν στοιχεία για το πώς επιλέγουν οι κάτοικοι, το είδος του καφέ που καταναλώνουν. Για τον λόγο αυτό γίνεται αναφορά στο ΑΕΠ της περιοχής, της υποδομές της, τους τομείς απασχόλησης και μια σειρά από άλλα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την παρουσίαση της τοπικής αγοράς και το μερίδιο που κατέχουν οι αλυσίδες καφέ, τα ανεξάρτητα μικρά που προσφέρουν καφέ σε πακέτο και φυσικά οι τοπικές επιχειρήσεις. Στο κεφάλαιο που ακολουθεί περιγράφεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε κατά την διάρκεια της έρευνας, αλλά και η περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ένα ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου. Επίσης, περιγράφεται το χρονικό διάστημα που διήρκεσε η έρευνα, ο τρόπος συλλογής των δεδομένων, η κωδικοποίηση των δεδομένων και η επεξεργασία τους με στατιστικά εργαλεία. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, τόσο από την ποσοτική, όσο και την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, όπως αυτά προέκυψαν μετά την κωδικοποίηση
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Χατζηθεοδωρίδης Φώτιος |
Uncontrolled Keywords: | Καφές, Φλώρινα, Μελέτη περίπτωσης,Συμπεριφορά καταναλωτή |
Subjects: | Κ > Καφές |
Divisions: | Σχολή Τεχν.Γεωπονίας και Τεχν.Τροφίμων και Διατροφής > Τμήμα Εμπορίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων (Φλώρινα) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 19 Aug 2020 07:26 |
Last Modified: | 19 Aug 2020 07:26 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10467 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |