Βασιλειάδου, Όλγα Θ. (2019) Μελέτη της στάσης των εκπαιδευτικών στην χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Masters thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
MANEDU13_2019.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
Η ραγδαία ανάπτυξη στην επιστήμη και την τεχνολογία έχουν επιφέρει τεράστιες μεταβολές στην καθημερινή μας ζωή και ο τομέας της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος. Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) έχουν παρουσιάσει μια θεαματική ανάπτυξη. H αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη -τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς- προκαλεί έντονο ενδιαφέρον και προβληματισμό. Μεγάλα χρηματικά ποσά επενδύονται τόσο σε εξοπλισμούς όσο και προγράμματα επιμόρφωσης, αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των ερωτώμενων για τη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία καθώς και ο βαθμός ικανοποίησης των ερωτώμενων από τη χρήση τους στη διδασκαλία. Οι αντιλήψεις τους αφορούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ερωτώμενοι από τη χρήση των ΤΠΕ, τις αντιλήψεις τους για τα μαθησιακά οφέλη και τις αντιλήψεις σχετικά με την ανασφάλεια των ερωτώμενων ως προς τη χρήση των ΤΠΕ. Επίσης να διαπιστωθεί αν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά επιδρούν στη διαμόρφωση των στάσεων απέναντι στις ΤΠΕ και τους παράγοντες που επιδρούν στη διαμόρφωση των στάσεων. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε, είναι η περιγραφική ποσοτική έρευνα βασισμένη με χρήση κλειστού ερωτηματολογίου και δείγμα 123 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Καστοριάς. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, ειδικότητας, επιμόρφωσης, είναι θετικοί απέναντι στην εισαγωγή των ΤΠΕ στο σχολείο καθώς αναγνωρίζουν τα παιδαγωγικά οφέλη. Το φύλο δεν επηρεάζει τις αντιλήψεις των ερωτώμενων παρά μόνο όσο αφορά τις δυσκολίες, οι άνδρες αξιολογούν λιγότερο αρνητικά τις δυσκολίες χρήσης των ΤΠΕ σε σχέση με τις γυναίκες. Η ηλικία δεν επηρεάζει τις αντιλήψεις για τη χρήση των ΤΠΕ. Η ειδικότητα επηρεάζει σε κάποιο βαθμό την ανασφάλεια των ερωτώμενων στη χρήση των ΤΠΕ. Η επιμόρφωση επηρεάζει την ανασφάλεια χρήσης των ΤΠΕ. Συγκεκριμένα, οι ερωτώμενοι με Β επίπεδο επιμόρφωσης εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα ανασφάλειας συγκριτικά με τους ερωτώμενους χωρίς Β επίπεδο επιμόρφωσης.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Corporate Creators: | Ευαγγελόπουλος Βασίλειος |
Uncontrolled Keywords: | Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), ΤΠΕ στην εκπαίδευση, Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης |
Subjects: | Ε > Εκπαίδευση Τ > Τεχνολογία της πληροφορίας |
Divisions: | Μεταπτυχιακές Διατριβές > ΠΜΣ Διοίκηση της Εκπαίδευσης |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 16 Jul 2020 11:12 |
Last Modified: | 17 Jul 2020 08:27 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10390 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |