Κουζουκάκης, Χρήστος (2019) Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού στη γλώσσα GML. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
EI46_2019.PDF Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
Κεντρικό ζητούμενο της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού με εκπαιδευτική στόχευση στη γλώσσα GML και συγκεκριμένα με σκοπό την εξοικείωση των παικτών με τα βασικά μέρη του hardware του υπολογιστή και τις συσκευές εισόδου-εξόδου. Το παιχνίδι στηρίζεται στην θεωρητική αρχή της edutainment. Έχοντας πρωτίστως ψυχαγωγικό χαρακτήρα επιδιώκει να ενσωματώσει τους μαθησιακούς στόχους ανεπαίσθητα και να οδηγήσει στη μάθηση, χωρίς να την καθιστά πρωταρχικό ζητούμενο. Επίσης υπηρετεί τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης που υποστηρίζει την εκμάθηση περιεχομένου και την πρόσκτηση γνώσης μέσα από την υιοθέτηση της κατάλληλης μεθόδου, ως πρωταρχικής σημασίας για την εκπαίδευση. Παράλληλα όμως, με την αξιοποίηση της κλασικής μηχανικής ανάλογων παιχνιδιών, υποστηρίζει εξίσου μια σειρά δεξιοτήτων (προσανατολισμού, κινητικών δεξιοτήτων, συντονισμού, λήψης απόφασης κ.ά.), και εναρμονίζεται με τη σύγχρονη παιδαγωγική του 21ου αι. και την έμφαση στην προτεραιότητα απόκτησης δεξιοτήτων. Στο πλαίσιο της εργασίας επιχειρείται μια σφαιρική προσέγγιση της έννοιας του παιχνιδιού, εξετάζοντας παραδεδεγμένους ορισμούς, τα είδη του καθώς και τη σχέση του με τη μάθηση. Διενεργείται μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού, εξετάζονται οι κατηγορίες του και τα χαρακτηριστικά του αλλά και παραδίδονται συνοπτικά οι θεωρίες υπέρ και κατά της χρήσης του. Στη συνέχεια εξετάζεται η σχέση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού με τη μάθηση στο πλαίσιο των ιστορικά καταγεγραμμένων θεωριών μάθησης, από τον συμπεριφορισμό μέχρι τη θεωρία ροής και εμβύθισης. Στο τελευταίο μέρος παρουσιάζονται αναλυτικότερα τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού, τα είδη του, με ιδιαίτερη αναφορά στα serious games και στην έννοια της edutainment, καθώς και η κριτική – υποστηρικτική και καταγγελτική- και που έχει ασκηθεί σε αυτά. Τέλος αναφέρονται τα χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου παιχνιδιού arcade, του τύπου του δημιουργηθέντος παιχνιδιού, περιγράφεται το παιχνίδι και οι μαθησιακοί στόχοι του και παραδίδονται αποσπάσματα του κώδικά του.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σινάτκας Ιωάννης |
Uncontrolled Keywords: | Εκπαιδευτικό ηλεκτρονικό παιχνίδι, Edutainment, Μέρη υπολογιστή, Συσκευές εισόδου-εξόδου. |
Subjects: | Γ > Γλώσσες προγραμματισμού (Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές) Η > Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Μ > Μάθηση Ψ > Ψυχαγωγία Π > Προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 06 May 2020 16:57 |
Last Modified: | 06 May 2020 17:59 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10255 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |