Η επιρροή της διαφήμισης στα παιδιά και τους εφήβους: οι απόψεις των γονέων

Πόποβιτς, Άννα-Μαρία (2016) Η επιρροή της διαφήμισης στα παιδιά και τους εφήβους: οι απόψεις των γονέων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC24_2016.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Με την επέκταση της επικοινωνίας, οι άνθρωποι συνεχώς επηρεάζονται από την ποικιλία των μηνυμάτων και των εικόνων που δέχονται από τις διαφορετικές μορφές των μέσων ενημέρωσης. Μεταξύ αυτών είναι η διαφήμιση, με τις στρατηγικές που χρησιμοποιεί, απευθυνόμενη προς τα συναισθήματά των ανθρώπων. Όσοι διαθέτουν κριτική σκέψη, έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε χιλιάδες διαφημίσεις εκείνα τα προϊόντα που αντιστοιχούν καλύτερα στις πραγματικές ανάγκες. Ωστόσο, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα παιδιά που είναι πιο ευάλωτα στα πειστικά μηνύματα, επειδή είναι ακόμα υπό ανάπτυξη. Είναι γνωστό ότι μέχρι περίπου 12 ετών δεν έχουν αναπτύξει την κριτική σκέψη και, ως εκ τούτου, είναι πιο ευαίσθητα στην επιρροή των διαφημίσεων (Rebouçasetall., 2009). Υπό το φως των παραπάνω διαπιστώσεων στην παρούσα μελέτη γίνεται μια προσπάθεια που στόχο έχει να καταγράψει και να ερμηνεύσει τον τρόπο με τον οποίο η διαφήμιση επιδρά στη συμπεριφορά και στον τρόπο σκέψης των παιδιών και των εφήβων. Έχοντας αυτή την κατεύθυνση για να επιτευχθεί ο σκοπός της εργασίας, στο πρώτο μέρος μέσα από βιβλιογραφική αναφορά αναλύεται το θεωρητικό μέρος που αφορά στο ρόλο της διαφήμισης γενικότερα, στα χαρακτηριστικά της, στη δύναμη της, αλλά και στα διαφημιστικά μέσα που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις-οργανισμοί προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους. Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται η ερευνητική μεθοδολογία και ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου το οποίο δόθηκε σε 100 γονείς προκειμένου να το συμπληρώσουν. Σύμφωνα με το αποτέλεσμα της έρευνας, που έλαβε χώρα το χρονικό διάστημα μεταξύ Ιουλίου – Αυγούστου 2015, στον Νομό Σερρών και συγκεκριμένα στην κεντρική πλατεία της πόλης των Σερρών, προκύπτει ότι οι διαφημίσεις επηρεάζουν τα παιδιά και τους εφήβους.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μάλαμα Ελεονώρα-Ιουλία
Uncontrolled Keywords: Διαφημιστική εκστρατεία, Επικοινωνιακή στρατηγική, Παιδιά, Έφηβοι, ΜΜΕ
Subjects: Δ > Διαφήμιση
Ε > Επικοινωνία
Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Τ > Τηλεόραση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 04 Jul 2016 06:20
Last Modified: 04 Jul 2016 06:21
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8250

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top