Μετρήσεις τηλεθέασης στην Ελλάδα: ανάγκη για ποσοτική εκτίμηση των προτιμήσεων του τηλεοπτικού κοινού ή εμπορευματοποίηση των ΜΜΕ

Γερογιάννη, Ειρήνη and Ευαγγελούση, Αριστέα (2009) Μετρήσεις τηλεθέασης στην Ελλάδα: ανάγκη για ποσοτική εκτίμηση των προτιμήσεων του τηλεοπτικού κοινού ή εμπορευματοποίηση των ΜΜΕ. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
PR42_2009.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (805kB)

Abstract

Η παρούσα εργασία ασχολήθηκε αρχικά με την ιστορική αναδρομή της σχέσης τηλεθεατών/ κοινής γνώμης / κοινό, μετρήσεων τηλεθέασης, και τα κανάλια και πως αλληλοεπηρεάζονται. Η εργασία αναφέρεται στην ίδρυση ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών που άλλαξε το τηλεοπτικό στάτους της χώρας και ενός ολόκληρου λαού με δεκάδες επιλογές καναλιών, και τέλος με την σημερινή κατάσταση με πάνω από δύο τηλεοράσεις σε κάθε σπίτι. Η έρευνα έγινε με την δημιουργία ερωτηματολογίου με ανοικτού τύπου ερωτήσεις, δέκα (10) στο σύνολο, και την αποστολή του στα εμπορικά τμήματα των έξι (6) πιο δημοφιλών τηλεοπτικών σταθμών, δηλαδή, MEGA, ANT1, ALPHA, STAR, NET, και επιπλέον στην AGB, την μοναδική εταιρία μετρήσεων τηλεθεάσεων στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, οι ερωτήσεις ήταν ποιοτικής φύσεως, και ασχολήθηκαν με την τηλεθέαση και πως αυτή επηρεάζει τους τηλεθεατές, και πως επιδρά στα κανάλια και στις εκπομπές τους. Τα συμπεράσματα, εν συντομία, ήταν ότι υπήρχε η τάση μίας αλληλεξάρτησης μεταξύ διαφημιζόμενων και καναλιών αλλά τον πρώτο λόγω σε αυτό το είχαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί, αυτοί κυρίως αποφάσιζαν ποιο πρόγραμμα θα κρατήσουν ή όχι, σίγουρα με επηρεασμό από το μέγεθος της τηλεθέασής του. Η ΝΕΤ δεν έδειξε να επηρεάζεται ιδιαίτερα, αφού δήλωσε ότι έχει φιλοσοφία ποιοτικού προγράμματος, αλλά και υψηλής τηλεθέασης χρησιμοποιώντας σαν κράχτες ποδοσφαιρικούς αγώνες και σόου όπως η Eurovision υψηλού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, η δραστηριοποίηση παραπάνω εταιριών μέτρησης τηλεθέασης στον Ελλαδικό χώρο μάλλον κρίνεται ευπρόσδεκτο. Τέλος, αναλύεται η εκπομπή Κουτί της Πανδώρας του Κώστα Βαξεβάνη, που αποτέλεσε σημαντική βοήθεια για αυτήν την εργασία. Στην εκπομπή παρουσιάστηκε η μετοχική σύνθεση της AGB Hellas, και διαφάνηκε η άμεση εμπλοκή διαφημιζόμενων εταιριών και εταιρίας μετρήσεων τηλεθεάσεων. Παρατίθεται επίσης το σχετικό Εισαγγελικό Πόρισμα.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Σεραφείμ Αικατερίνη
Uncontrolled Keywords: Τηλεοπτικά προγράμματα, Σύστημα μέτρησης τηλεθέασης, Διαφημιστική δαπάνη
Subjects: Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Τ > Τηλεόραση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 16 Jun 2015 17:46
Last Modified: 10 Nov 2015 11:05
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/6074

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top