Κουτσομύτη, Σοφία-Νικολέτα and Παπαρούπα, Παναγιώτα and Σμυρλιάνου, Χαρίκλεια (2021) To ψηφιακό μάρκετινγκ και o ρόλος των κοινωνικών δικτύων σε πολυεθνικές εταιρείες. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
DMC55_2021.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Οι εταιρείες σήμερα, αξιοποιούν ενεργά τεχνολογίες επικοινωνίας και ψηφιακού μάρκετινγκ με στόχο την καλύτερη δυνατή επικοινωνία με τους καταναλωτές. Η στρατηγική αυτή υλοποιείται από το τμήμα μάρκετινγκ με σκοπό την προώθηση της επωνυμίας ή των προϊόντων της εταιρείας μέσω του διαδικτύου. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες χρησιμοποιούν κανάλια επικοινωνίας στο διαδίκτυο μέσω των οποίων προβάλλουν στους καταναλωτές τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα των προϊόντων, καθώς και την κουλτούρα της εταιρείας. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να καταγραφεί ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα κοινωνικά δίκτυα, με σκοπό την προώθηση των προϊόντων. Ως μελέτη περίπτωσης, διερευνήθηκαν οι επωνυμίες Dove, Nivea και Clinique στα κοινωνικά μέσα Facebook και Instagram για το χρονικό διάστημα 01/01/2021 έως 30/06/2021. Για το Facebook συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν 189 αναρτήσεις και για το Ιnstagram, 456. Στόχος της έρευνας, ήταν να καταγραφούν λεπτομερώς το ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δημοσιεύσεων, αν αποτελούν προϊόν ανάρτησης ή διαφήμισης, ποιό είναι το είδος δημοσίευσης, ποια είναι η απήχηση στο κοινό, καθώς και αν προβάλλονται ή όχι οι αξίες τους μέσα από τα κοινωνικά τους δίκτυα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή των δεδομένων είναι η ανάλυση περιεχομένου καθώς με τη συγκεκριμένη μέθοδο δίνεται η δυνατότητα ποσοτικοποίησης ποιοτικών δεδομένων ενώ παράλληλα προκύπτουν αξιόπιστα και έγκυρα δεδομένα με τη δυνατότητα επαναλαμβανόμενης ανάλυσης. Μέσω της ανάλυσης περιεχομένου συγκεντρώθηκαν τα πρωτογενή δεδομένα για τις δημοσιεύσεις των εταιρειών και αναπτύχθηκε μία φόρμα κωδικοποίησης των δεδομένων, μέσω της οποίας οι ερευνήτριες συγκέντρωσαν τα στοιχεία για τις εταιρείες. Εν συνεχεία, έπειτα από την συλλογή και καταγραφή των πρωτογενών δεδομένων, δηλαδή των δημοσιεύσεων των εταιρειών, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, αποδεικνύεται ότι η στόχευση και των τριών εταιρειών στις αναρτήσεις αφορά περισσότερο τις γυναίκες. Αναφορικά με το περιεχόμενο των αναρτήσεων, η Nivea και η Clinique δημοσίευαν περισσότερο προϊοντικές αναρτήσεις, και το αποτέλεσμα ήταν η Nivea να συγκεντρώνει περισσότερα θετικά σχόλια και αλληλεπιδράσεις, ενώ η Clinique συγκέντρωνε περισσότερο ουδέτερα σχόλια και θετικές αλληλεπιδράσεις. Στον αντίποδα, η Dove δημοσίευε κατά βάση γενικές διαφημίσεις και αναρτήσεις που αφορούσαν δήλωση για συγκεκριμένα θέματα, συγκεντρώνοντας περισσότερο θετικά σχόλια και αλλεπιδράσεις στο Facebook και στο Instagram. Συμπερασματικά, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν έναν ισχυρό σύμμαχο για τις εταιρείες, για την επικοινωνία τους με τους καταναλωτές, για την προώθηση των προϊόντων τους, αλλά και την προβολή των προβληματισμών των εταιρειών για διάφορα ζητήματα.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Τσίχλα Ειρήνη |
Uncontrolled Keywords: | Μάρκετινγκ, Ψηφιακό μάρκετινγκ, Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Στρατηγική, Εταιρική κουλτούρα, Dove, Nivea, Clinique. |
Subjects: | Δ > Διαδικτυακό μάρκετινγκ Κ > Κοινωνικά δίκτυα Π > Πολυεθνικές εταιρείες - Διοίκηση και οργάνωση |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 13 Jul 2022 11:06 |
Last Modified: | 13 Jul 2022 11:06 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11797 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |