Ο ρόλος, η λειτουργία και η επίδραση των ΜΜΕ: η περίπτωση της Ελλάδας στο πλαίσιο του νοτιοευρωπαϊκού μοντέλου, κατά την περίοδο 2009-2019

Καριώτη, Μαρία and Κισσάνη, Κυριακή (2022) Ο ρόλος, η λειτουργία και η επίδραση των ΜΜΕ: η περίπτωση της Ελλάδας στο πλαίσιο του νοτιοευρωπαϊκού μοντέλου, κατά την περίοδο 2009-2019. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC19_2022.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (722kB)

Abstract

Η παρούσα πτυχιακή έρευνα επιχειρεί να περιγράψει και να αναλύσει τον ρόλο, την λειτουργία και την επίδραση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Η έρευνα έγινε με βάση τον διαχωρισμό των ΜΜΕ σε τρία μοντέλα τα οποία ερευνήθηκαν με γνώμονα τα τέσσερα κριτήρια των Hallin&Mancini και αφορούν την αγορά του έντυπου λόγου (Τύπος), τον βαθμό πολιτικού παραλληλισμού , τον δημοσιογραφικό επαγγελματισμό και τον ρόλο του κράτους. Επικεντρώνεται στην περίπτωση της Ελλάδας, η οποία ανήκει στο Νοτιοευρωπαικό μοντέλο, αναλύοντας τα παραπάνω κριτήρια. Στο εμπειρικό μέρος πραγματοποιείται ποιοτική έρευνα, με σκοπό να καταγραφούν οι πολιτικοοικονομικές εξελίξεις την περίοδο της κρίσης καθώς επίσης να διαπιστωθεί αν τα χαρακτηριστικά των ελληνικών ΜΜΕ ενισχύθηκαν, αποδυναμώθηκαν η παρέμεινα ίδια την εν λόγω περίοδο. Αρχικά, γίνεται μια γενική αναφορά στην εξέλιξη των ΜΜΕ καθώς και στον διαχωρισμό τους σε τρεις κατηγορίες. Στην συνέχεια, παρουσιάζονται οι έρευνες που θα χρησιμοποιήθηκαν ώστε να διατυπωθούν τα τελικά συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας. Έπειτα, παρουσιάζονται τόσο οι πολιτικές, όσο και οι δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις της χώρας από το 2009. Τέλος, αναλύεται διεξοδικά, η επίδραση της οικονομικής κρίσης στους τέσσερις τομείς διαχωρισμού των Μέσων. Συμπερασματικά καταλήγουμε ότι η κυκλοφορία των εφημερίδων μειώθηκε αισθητά την περίοδο της οικονομικής κρίσης ενώ αντίθετα ο πολιτικός παραλληλισμός των μέσων εντάθηκε, κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Επιπλέον, δραματική ήταν και η επιδείνωση των οικονομικών δεικτών των Μέσων, η οποία έχει άμεσο αντίκτυπο στο έμψυχο δυναμικό των επαγγελμάτων του χώρου ,στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών, καθώς και την περεταίρω εξάρτησή τους από την πολιτική εξουσία και το χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Κολιαστάσης Παναγιώτης
Uncontrolled Keywords: Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ), Ελλάδα, Μοντέλα των Hallin & Mancini, Οικονομικές συνθήκες, Πολιτική κατάσταση, Ελληνικός τύπος, ΜΜΕ και κρατικός παρεμβατισμός.
Subjects: Δ > Δημοσιογραφία
Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Ο > Οικονομικές κρίσεις
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 13 Sep 2022 10:57
Last Modified: 13 Sep 2022 10:57
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11931

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top