Αξιολόγηση της χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης Twitter και Instagram από τους Δήμους της Ελλάδας και του αντίκτυπου που έχουν στην ενασχόληση των πολιτών.

Τσιουλάκης, Βασίλειος (2021) Αξιολόγηση της χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης Twitter και Instagram από τους Δήμους της Ελλάδας και του αντίκτυπου που έχουν στην ενασχόληση των πολιτών. Masters thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
MPRM4_2021.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Σκοπός της παρούσης έρευνας είναι η μελέτη των επικοινωνιακών στρατηγικών που χρησιμοποιούνται από τους ελληνικούς Δήμους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Instagram & Twitter και η αποτελεσματικότητα τους στην βελτίωση της ενασχόλησης (engagement) των δημοτών. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα ήταν η ανάλυση του περιεχομένου των δημοσιεύσεων που ανάρτησαν οι Δήμοι στις επίσημες σελίδες τους στo Instagram. Δυστυχώς, η παρουσία των ελληνικών Δήμων στο Twitter αποδείχθηκε πολύ μικρή ώστε να μπορέσει να μας προσφέρει αξιόπιστα αποτελέσματα. Για να καταλήξουμε στα όποια συμπεράσματα θα χρησιμοποιήσουμε τα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα. Ερευνητικό Ερώτημα 1: Ποιες επικοινωνιακές στρατηγικές χρησιμοποιούνται στο Instagram από της Δημοτικές Αρχές στην Ελλάδα; Ερευνητικό Ερώτημα 2: Ποιες επικοινωνιακές στρατηγικές επιδρούν θετικά στα επίπεδα ενασχόλησης (engagement) των πολιτών; Ερευνητικό Ερώτημα 3: Ποια χαρακτηριστικά των μηνυμάτων (π.χ. hashtags, εικόνες) επιδρούν θετικά στα επίπεδα ενασχόλησης (engagement) των πολιτών; Κάθε ανάρτηση κωδικοποιήθηκε επίσης για τα χαρακτηριστικά του μηνύματος, ενώ επιπλέον συλλέχθηκαν πληροφορίες για τον αριθμό των likes και των σχολίων που είχαν. Τέλος, εκτελέστηκε μια σειρά από αρνητικές διωνυμικές παλινδρομήσεις για να απαντηθούν τα Ερευνητικά Ερωτήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως οι δήμοι δεν είχαν τις καλύτερες επιλογές στο τύπο των επικοινωνιακών στρατηγικών που χρησιμοποίησαν. Για να ενισχύσουν την συμμετοχή των πολιτών οι διαχειριστές των Instagram των δήμων, πρέπει να στοχεύουν στη χρήση μονόδρομων στρατηγικών όπως είναι η «Διαχείριση εντυπώσεων», η «Προώθηση του Δημάρχου & του Δημοτικού Συμβουλίου», η «Προώθηση των εκδηλώσεων», η «Προώθηση του Δήμου», η «Παροχή Πληροφοριών» και η «Διαφάνεια». Η χρήση αμφίδρομων στρατηγικών (κάλεσμα σε συμμετοχή με φυσική παρουσία καθώς και κάλεσμα σε συμμετοχή με διαδικτυακή παρουσία) έλαβαν το μικρότερο βαθμό ανταπόκρισης από τους πολίτες σε αριθμούς τόσο likes όσο και σχολίων ανά δημοσίευση.

Item Type: Thesis (Masters)
Corporate Creators: Λάππας Γεώργιος
Uncontrolled Keywords: Επικοινωνιακές στρατηγικές, Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Ενασχόληση (engagement) δημοτών, Ελληνικοί Δήμοι, Ανάλυση περιεχομένου.
Subjects: Ε > Επικοινωνία
Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Τ > Τοπική αυτοδιοίκηση
Divisions: Μεταπτυχιακές Διατριβές > ΠΜΣ Δημόσιες Σχέσεις και Μάρκετινγκ με Νέες Τεχνολογίες
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 12 Oct 2021 08:19
Last Modified: 12 Oct 2021 08:19
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/11395

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top