Επικοινωνία των πολιτικών κομμάτων στις εκλογές Σεπτεμβρίου 2015

Τσιαμπούρη, Ελένη (2018) Επικοινωνία των πολιτικών κομμάτων στις εκλογές Σεπτεμβρίου 2015. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC89_2018.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τις μεθόδους και τον τρόπο επικοινωνίας των πολιτικών κομμάτων στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015. Τα πολιτικά κόμματα αποτελούν ιδεολογικούς και οργανωτικούς μηχανισμούς μέσα από τους οποίους διεξάγεται η πολιτική αντιπροσώπευση ευρημάτων της κοινωνίας. Η αντιπροσώπευση αυτή είναι πάντοτε ανάλογη με το πλαίσιο που κάθε φορά διαμορφώνεται ιστορικά το κρατικό φαινόμενο. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με την σειρά τους, άλλοτε με την παραδοσιακή και άλλοτε με την πιο σύγχρονη μορφή τους ενημερώνουν το μέσο πολίτη, οδηγώντας τον στην διαμόρφωση συγκεκριμένων στάσεων και απόψεων. Λειτουργούν ως μοχλός διαμόρφωσης της πολιτικής γνώμης και άσκησης της λαϊκής κυριαρχίας τόσο στη διάρκεια των εκλογικών αναμετρήσεων όσο και πριν από αυτές. Αποτελούν βασικό παράγοντα σχηματισμού της κοινής γνώμης και επομένως επηρεάζουν άμεσα και το εκλογικό αποτέλεσμα. Προωθούν επομένως και ουσιαστικοποιούν, την ποιότητα και το περιεχόμενο της πολιτικής σκέψης, βαθαίνοντας έτσι το νόημα της δημοκρατίας. Στα πλαίσια αυτά ο χώρος της πολιτικής επικοινωνίας αποτελεί έναν πολυδιάστατο πεδίο δράσης. Συν καθορίζει όχι μόνο τον τρόπο και την ποιότητα της προεκλογικής κίνησης των κομμάτων, αλλά δηλώνει μέσα από τον τρόπο που διενεργείται και την άμεση σύνδεση της πολιτικής με την αγορά των επιχειρήσεων πέρα από τις οποίες διαφοροποιήσεις επιβάλλεται να ισχύουν. Ανάμεσα στον πολιτικό χώρο τα Μ.Μ.Ε και ειδικότερα την τηλεόραση αναπτύσσεται μία ιδιαίτερη σχέση που διαμορφώνει και την ταυτότητα του κοινωνικού χώρου σε σημαντικό βαθμό, ενώ παράλληλα το επικοινωνιακό έλλειμμα των προεκλογικών αναμετρήσεων θεωρείται πλέον θεμελιώδης παράγοντας για την πορεία και την εξέλιξη. Με την παράλληλη χρήση πόρων που αντλούνται από το εσωτερικό περιβάλλον του κόμματος, αλλά και από διαφορετικά, έξω από το κομματικό χώρο, περιβάλλοντα η άσκηση της πολιτικής στο σύγχρονο κόσμο έχει μεταβάλει τις στρατηγικές επικοινωνίας επηρεάζοντας με αυτό τον τρόπο και το κοινωνικό σώμα. Στα πλαίσια αυτά και στις εκλογές του 2015 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκτόπισαν τη τηλεόραση από τη θέση του πρώτου και καθοριστικότερου μέσου πληροφόρησης σε περίοδο εκλογών, επειδή αποτελούν πλέον το βασικότερο πυλώνα διάχυσης της πληροφορίας.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μυλωνά Ιφιγένεια
Uncontrolled Keywords: Πολιτικά κόμματα, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, Επικοινωνία, Πολίτες.
Subjects: Ε > Επικοινωνία
Π > Πολιτική
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 11 Oct 2019 07:27
Last Modified: 11 Oct 2019 07:27
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/10147

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top