Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εν καιρώ κρίσης

Δήμα, Παναγιώτα and Δερβεντζή, Βασιλική (2018) Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εν καιρώ κρίσης. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC68_2018.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η παρούσα ερευνητική πτυχιακή εργασία αναφέρεται στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης εν καιρώ κρίσης. Στόχος της εργασίας είναι να αναλυθεί ο ευρύτερος όρος της έννοιας «κρίση» και κατά πόσο έχει επηρεάσει την εγχώρια οικονομία αλλά και την κοινωνία ταυτόχρονα. Στην συνέχεια, για την διερεύνηση της εργασίας και την αποτελεσματικότητά της, πραγματοποιήθηκε έρευνα διαπροσωπική και διαδικτυακή, σχετικά με το πόσο επηρεάστηκε η εμπιστοσύνη του καταναλωτή χρονικά κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εργασίας παρατηρήθηκε ότι η οικονομική κρίση στη χώρα μας έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την κρίση του καταναλωτή σε διάφορα αγαθά. Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, θα παρατηρηθεί ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό. Για την αξιόπιστη παροχή των πληροφοριών για την συγγραφή της εργασίας σχετικά με τα αρνητικά αποτελέσματα που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση, αναφέρονται οι δείκτες Nielsen, οι University of Michigan και Conference Board, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί για να εξετάσουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές σε κάθε χώρα. Ιδιαίτερα, ο δείκτης Nielsen, έχει εντοπίσει σημαντική επιρροή της οικονομικής κρίσης στους έλληνες καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί, ότι ιδιαίτερα σε περιόδους Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης, οι έρευνες για την μέτρηση των δεικτών καταναλωτικής εμπιστοσύνης, διεξάγονται τακτικά σε τουλάχιστον σαράντα πέντε χώρες παγκοσμίως και σημειώνεται ενεργά η συμμετοχή τους στις μετρήσεις αυτών των ερευνών. Συμπεραίνοντας, αν εντοπιστεί πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, σε συνδυασμό πάντα με την οικονομική συγκυρία, επιδρά στην ψυχολογία των καταναλωτών μέσα από διάφορους παράγοντες είτε αυτοί είναι πολιτιστικοί, κοινωνικοί, οικονομικοί ή ψυχολογικοί. Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στη διεξαγωγή της έρευνας, όπως παρατηρείται και θα διαπιστωθεί ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός της κατανάλωσης των αγαθών, ανάλογα με την ικανοποίηση του κάθε καταναλωτή και την οικονομική κατάσταση του καθενός.

Item Type: Thesis (BSc)
Uncontrolled Keywords: Δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, Κρίση.
Subjects: Κ > Καταναλωτική πίστη
Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Ο > Οικονομική κρίση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 18 Jun 2019 11:15
Last Modified: 18 Jun 2019 11:15
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9992

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top