Έρευνα για το βαθμό αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση με στόχο τον κριτικό γραμματισμό

Δημούδη, Ιωάννα (2018) Έρευνα για το βαθμό αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση με στόχο τον κριτικό γραμματισμό. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC69_2018.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η γρήγορη εξάπλωση των ΤΠΕ και οι αλλαγές που επέφεραν στον τομέα της εκπαίδευσης έχει φέρει αντιμέτωπα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα με προκλήσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν. Με γνώμονα τη Διεθνή βιβλιογραφία, κύριος στόχος του θεωρητικού μέρους είναι να αναλυθεί ο όρος των ΤΠΕ, οι χρονολογικές φάσεις ενσωμάτωσης και χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι νέοι τρόποι και μέθοδοι διδασκαλίας, τα εργαλεία της διδασκαλίας και η σχέση των ΤΠΕ με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια παρουσίασης της έννοιας του γραμματισμού και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο είδος του κριτικού γραμματισμού διότι απασχολεί ικανό μέρος του ερευνητικού μέρους της πτυχιακής εργασίας και παρακάτω αναλύεται ο ρόλος που διαθέτει ο εκπαιδευτικός σε θέματα αξιοποίησης των ΤΠΕ. Αμέσως μετά ακολουθεί το εμπειρικό μέρος, όπου παρατίθεται η ποιοτική έρευνα στο πλαίσιο της οποίας παραχωρήθηκαν συνεντεύξεις από 14 φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας προκειμένου να διερευνηθεί αν γίνεται αξιοποίηση των ΤΠΕ στη σχολή και κατά πόσο στοχεύουν στην κριτική προσέγγιση των ψηφιακών μέσων. Βάσει των συμπερασμάτων που προέκυψαν, εκτιμάται πως έχει επιτευχθεί ο βασικός σκοπός που τέθηκε εξ αρχής. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από τις συνεντεύξεις σημειώνεται συμπερασματικά πως τα υποκείμενα της έρευνας χρησιμοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό τις ΤΠΕ και απέκτησαν σημαντικά οφέλη από την αξιοποίηση τους. Επίσης, δήλωσαν πως η διδασκαλία των μαθημάτων στόχευε και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και δεν εστίαζε μόνο στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου των ψηφιακών μέσων. Τέλος, παρουσιάζονται οι περιορισμοί της έρευνας και ορισμένες προτάσεις που κρίνεται πως συμβάλλουν σημαντικά στην βελτίωση της παρούσας μελέτης.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τσακιρίδου Δόμνα
Uncontrolled Keywords: Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας, ΤΠΕ, Εκπαιδευτική διαδικασία, Γραμματισμός, Κριτικός γραμματισμός, Ψηφιακά μέσα.
Subjects: Ε > Εκπαίδευση
Ε > Εκπαίδευση εξ΄ αποστάσεως
Π > Πληροφορική - Τεχνολογία
Τ > Τριτοβάθμια εκπαίδευση - Ανάπτυξη
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 18 Jun 2019 10:44
Last Modified: 18 Jun 2019 10:44
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9991

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top