Γαβριηλίδου, Θεοδώρα (2018) Η συμπεριφορά του καταναλωτή σε περίοδο εκπτώσεων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
DMC2_2018.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
Η συμπεριφορά του καταναλωτή ποικίλει από άτομο σε άτομο. Οι παράγοντες που επηρεάζουν και καθορίζουν τις ενέργειες των καταναλωτών διαφοροποιούνται μεταξύ τους. Επί παραδείγματι, οι καταναλωτές που κατά πρωταρχικό λόγο βασίζουν τις αποφάσεις τους στην τιμολογιακή πολιτική των προϊόντων, επιλέγουν να αγοράσουν αγαθά κατά την εκπτωτική περίοδο. Επομένως, η παρούσα έρευνα πραγματεύεται τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών και πιο συγκεκριμένα νεότερων ατόμων μεταξύ της ηλικιακής ομάδας (15-33 ετών) και έχει ως στόχο να ερευνήσει και να αξιολογήσει κριτικά αυτούς τους παράγοντες. Αυτή η πτυχιακή έρευνα χωρίζεται σε δύο μέρη, θεωρητικό και πρακτικό. Το θεωρητικό μέρος της παρουσιάζει και επεξηγεί τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν έναν καταναλωτή, τους διάφορους τύπους καταναλωτών – και την επακόλουθη συμπεριφορά τους-, τα είδη των παρεχόμενων εκπτώσεων στην αγορά καθώς επίσης και τα πλεονεκτήματα συγκεκριμένων μορφών εκπτώσεων συγκριτικά με άλλες. Τελικά, το θεωρητικό μέρος καταλήγει αναλύοντας την συσχέτιση μεταξύ όλων των προαναφερθέντων. Επιπροσθέτως, καταλυτικής σημασίας είναι το πρακτικό κομμάτι αυτής της εργασίας και πρέπει να δοθεί έμφαση σε αυτό, καθώς εξάγονται πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση της έρευνας είναι το ερωτηματολόγιο, το οποίο ήταν διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να ληφθεί ικανός αριθμός απαντήσεων καθιστώντας το δείγμα αξιόπιστο. Έτσι, με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και κατά πλειοψηφία του Facebook, συγκεντρώθηκαν 306 απαντήσεις οι οποίες στις συνέχεια επεξεργάστηκαν με την βοήθεια του λογισμικού SPSS. Απόρροια της ενδελεχούς ανάλυσης των δεδομένων, ήταν η εμφάνιση αξιοσημείωτων αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα, ένα από τα πιο σημαντικά αποτελέσματα – αλλά και αναμενόμενα θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς- είναι ότι η συμπεριφορά του καταναλωτή επηρεάζεται πρωτίστως από το εισόδημα του ατόμου, το επάγγελμα και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων υποστήριξε πώς είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσει προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και ιδιαιτέρως προϊόντα ένδυσης και υπόδησης. Καταλήγοντας, η έρευνα εμφάνισε ότι όλοι οι καταναλωτές θεωρούν ότι επωφελούνται από τις εκπτώσεις και κάνουν καλύτερη και ορθολογικότερη χρήση των χρημάτων τους εκείνη την περίοδο. Επιπρόσθετα, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν την τεχνολογία, ιδιαζόντως το Ίντερνετ έτσι ώστε να συγκρίνουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν σε διαφορετικά καταστήματα. Συχνά μάλιστα αποφασίζουν να αγοράσουν προϊόντα μεγάλων αλυσίδων. Επίσης, πολλοί νέοι επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά σε καθημερινές μέρες και όχι τα Σαββατοκύριακα. Εν κατακλείδι, σύμφωνα με την έρευνα οι νέοι αποθαρρύνονται από το να ζητήσουν την βοήθεια του προσωπικού ενός καταστήματος ενώ μάλιστα είναι και πολύ προσεκτικοί στις επιλογές τους.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Συμπεριφορά καταναλωτή, Εκπτώσεις, Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, Αγορά. |
Subjects: | Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα |
Divisions: | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 04 Sep 2018 06:57 |
Last Modified: | 04 Sep 2018 06:57 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9635 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |