Η πολιτική διαφήμιση ως επικοινωνιακό εργαλείο στην σύγχρονη πολιτική σκηνή. Συγκριτική μελέτη του υποψήφιου Νομάρχη Θεσσαλονίκης και του υποψήφιου Νομάρχη Καστοριάς στις εκλογές του 2002

Δήμογλου, Δέσποινα (2005) Η πολιτική διαφήμιση ως επικοινωνιακό εργαλείο στην σύγχρονη πολιτική σκηνή. Συγκριτική μελέτη του υποψήφιου Νομάρχη Θεσσαλονίκης και του υποψήφιου Νομάρχη Καστοριάς στις εκλογές του 2002. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
PR63_2005.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

Η διαφήμιση είναι ένα πληρωμένο μήνυμα που προβάλλεται από την τηλεόραση και επειδή επαναλαμβάνεται κάνει την διαφορά και επηρεάζει το κοινό. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια τα κόμματα μεταδίδουν ευρύ φάσμα πληροφοριών μέσω του διαδικτύου με χαμηλότερο κόστος. Όσο αφορά την πολιτική διαφήμιση λέγεται ότι επικρατεί του όρου πολιτική επικοινωνία. Στην σύγχρονη πολιτική επικοινωνία σημαντικό ρόλο παίζουν οι επαγγελματίες που αναλαμβάνουν το σχεδιασμό και την οργάνωση της πολιτικής επικοινωνίας. Βέβαια για την διεξαγωγή των εκλογών το υψηλό κόστος που απαιτείται για μια καμπάνια αναγκάζει το κάθε κόμμα να αναζητεί τη συνδρομή εκείνων που μπορούν να τους επιδοτήσουν και τελικά να εξαρτώνται από αυτούς. Πολλοί υποψήφιοι χρησιμοποιούν την αρνητική διαφήμιση για να δείξουν τι δεν πραγματοποίησε ο αντίπαλος τους στα όσα έχει υποσχεθεί. Έτσι στην έρευνα που αφορά την μελέτη των υποψήφιων Νομαρχών Καστοριάς κ. Λιάvτση και Θεσσαλονίκης κ. Ψωμιάδη αξίζει να σημειωθεί ότι χρησιμοποίησαν λογότυπα με λίγες λέξεις, χρώματα αρμονικά, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά spot που κέντριζαν το ενδιαφέρον του πιθανού και του αναποφάσιστου ψηφοφόρου και έδειχναν ποιος πραγματικά είναι ο κάθε υποψήφιος. Αντίθετα οι αντίπαλοι συνδυασμοί έκαναν τα πάντα για να αμαυρώσουν την εικόνα των υποψηφίων που προανέφερα. Το κόστος δε των προεκλογικών εκστρατειών ήταν οικονομικό διότι βασίστηκε στο ότι ο κ. Λιάντσης όντας νέα προσωπικότητα ήθελε να αφήσει το δικό του στίγμα βγαίνοντας στους δρόμους και συνομιλώντας με τους Καστοριανούς πολίτες, και όχι να χαρακτηριστεί ως η συνέχεια του απερχόμενου Νομάρχη. Ο κ.Ψωμιάδης από την μεριά του ήταν δημοφιλής και στηρίχτηκε περισσότερο στην προσωπική επαφή και το στυλ του και η καμπάνια του ήταν οικονομική σε σύγκριση με τα ποσά που δαπάνησε ο αντίπαλος συνδυασμός.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Κωσταρέλλα Ιωάννα
Uncontrolled Keywords: Πολιτική και επικοινωνία, Πολιτικοί και επικοινωνία, Επικοινωνία στην πολιτική, Διαφήμιση και πολιτική, Εκλογές και τοπική αυτοδιοίκηση.
Subjects: Δ > Διαφήμιση
Π > Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα
Τ > Τοπική αυτοδιοίκηση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 11 Sep 2017 07:00
Last Modified: 11 Sep 2017 07:00
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8993

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top