Παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις νέων ηλικίας 18-24

Γριζά, Μαρία-Δήμητρα (2017) Παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις νέων ηλικίας 18-24. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC24_2017.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών, ανάλογα με το φύλο. Η έρευνα επικεντρώνεται σε δύο προϊόντα ̇ τα είδη ένδυσης (ρούχα) και κινητά τηλέφωνα. Για τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος της χρήσης ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων μέσω της εφαρμογής Google Form. Το συνολικό δείγμα της έρευνας αποτελείται από 200 άτομα (100 άτομα για τα ρούχα και 100 για κινητά τηλέφωνα). Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS 23.0. Τα αποτελέσματα ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά του δείγματος έδειξαν ότι τόσο για τα ρούχα όσο και για τα κινητά σημαντικότερο ρόλο παίζει η ποιότητα των προϊόντων. Η διαφοροποίηση του ρόλου της ποιότητας σε σχέση με το φύλο, όσον αφορά τα ρούχα είναι μικρή ̇ τόσο οι άντρες όσο και οι γυναίκες πιστεύουν, σχεδόν στον ίδιο βαθμό, ότι η ποιότητα παίζει τον βασικότερο ρόλο στην αγορά τους, ενώ όσον αφορά τα κινητά τηλέφωνα, οι άνδρες πιστεύουν σε μεγαλύτερο βαθμό ότι η ποιότητα παίζει βασικό ρόλο, σε σχέση με τις γυναίκες. Ως επόμενος παράγων αναδείχθηκε η τιμή. Εδώ παρατηρείται ότι, ενώ δεν υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση όσον αφορά την αγορά κινητών τηλεφώνων, οι γυναίκες θεωρούν ότι η τιμή παίζει σημαντικότερο ρόλο όταν πρόκειται να προβούν στην αγορά κάποιου είδους ένδυσης σε σχέση με τους άντρες. Ως τελευταίος παράγοντας αναδείχθηκε η μίμηση, όσον αφορά τα ρούχα και η αγαπημένη επωνυμία (“μάρκα”), όσον αφορά τα κινητά τηλέφωνα. Αξίζει να παρατηρηθεί πως οι διαφορετικές απαντήσεις ως προς τις προτιμήσεις αποδεικνύουν ότι διαφορετικοί τύποι αγοραστικών αποφάσεων ακολουθούνται ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων/υπηρεσιών.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τριανταφυλλίδου Αμαλία
Uncontrolled Keywords: Παράγοντες, Αγοραστικές αποφάσεις, Διαδικασία λήψης αγοραστικών αποφάσεων, Αποφασίζων, Πελάτης - Καταναλωτής, Συμπεριφορά καταναλωτή.
Subjects: Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 12 Jul 2017 08:36
Last Modified: 12 Jul 2017 08:36
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8920

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top