Βαγιάτη, Μαρία (2016) Η διαμόρφωση της καταναλωτικής γνώμης μέσω των ΜΜΕ. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
D12_2016.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
Από αρχαιοτάτων χρόνων η έννοια της επικοινωνίας διαδραμάτιζε ζωτικό ρόλο στην ανθρώπινη κοινωνία. Η ανάγκη για άμεση και γρήγορη μετάδοση πληροφοριών σε μεγάλο κοινό, γέννησε την γραφή και μετέπειτα τον τύπο και τα υπόλοιπα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η επικοινωνία ήταν λοιπόν το έναυσμα και η πρακτική ανάγκη δημιουργίας όλων των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Από την αρχαιότητα και τον «κήρυκα» που περιδιάβαινε την αρχαία Αγορά μέχρι και το διαδίκτυο στις μέρες μας. Η ενημέρωση και η μετάδοση των πληροφοριών με την βοήθεια της τεχνολογίας έχει αλλάξει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τον τρόπο που λαμβάνουν την γνώση και τις απαραίτητες πληροφορίες στην καθημερινότητα τους. Η τεράστια επιρροή των μέσων αυτών στον άνθρωπο, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τους διαφόρους οργανισμούς που πλέον μπορούν εύκολα να επηρεάσουν μεγάλες ομάδες του πληθυσμού. Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο, ο τύπος και όλα τα ΜΜΕ κατακλύζονται καθημερινά από διαφημίσεις όπως και κάθε χώρος και κάθε εκδήλωση πολιτιστική και αθλητική. Τα επιτελεία μάρκετινγκ και διαφήμισης για να προβάλλουν τα μηνύματά τους και για να πετύχουν το στόχο τους (αύξηση των πωλήσεων) αξιοποιούν όλα τα καλλιτεχνικά μέσα και όλα τα μέσα πειθούς. Το πιο άμεσο αποτέλεσμα των τακτικών αυτών υπήρξε ο καταναλωτισμός, δηλαδή κατανάλωση για την κατανάλωση. Ο καταναλωτισμός εκδηλώνεται μέσα από άσκοπες αγορές και επεκτείνεται σε κάθε δραστηριότητα του ανθρώπου. Ο σύγχρονος άνθρωπος θέλει να καταναλώνει χωρίς ψυχική και πνευματική σχέση ταξίδια, βιβλία, τέχνη και κάθε δραστηριότητα που του προβάλλονται μέσα από τα ΜΜΕ. Η σύνδεση μεταξύ των ΜΜΕ της διαφήμισης, του μείγματος μάρκετινγκ και προώθησης των επιχειρήσεων και οι καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών στις μέρες μας είναι αδιαμφισβήτητη και τεράστια. Αυτός είναι και ο σκοπός και ο στόχος της παρούσας πτυχιακής μας εργασίας να ανακαλύψουμε την αλληλεπίδραση αυτή και μέσα από την κατάλληλη βιβλιογραφική προσέγγιση και να την αιτιολογήσουμε.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Σερδάρης Παναγιώτης |
Uncontrolled Keywords: | Καταναλωτικές συνήθειες |
Subjects: | Δ > Διαφήμιση Κ > Καταναλωτές Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα |
Divisions: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κοζάνη) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 12 Jul 2017 06:22 |
Last Modified: | 26 Jan 2018 08:15 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8917 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |