Αποδοτικότητα επικοινωνιακών στρατηγικών στο Twitter υποψηφίων πολιτικών

Καραγιάννη, Ευαγγελία-Μελαχροινή (2017) Αποδοτικότητα επικοινωνιακών στρατηγικών στο Twitter υποψηφίων πολιτικών. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC20_2017.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάλυση της αποδοτικότητας των επικοινωνιακών στρατηγικών στο Twitter υποψηφίων πολιτικών, και πιο συγκεκριμένα η περίπτωση που έχει επιλεγεί γι’ αυτό τον σκοπό είναι η προεκλογική περίοδος της 5ης Ιουλίου 2015, την ημέρα διεξαγωγής του δημοψηφίσματος στην Ελλάδα έως την 20η Σεπτέμβρη 2015, την ημέρα των εκλογών. Η έρευνα είχε ως στόχο να διαπιστωθεί το ποιες στρατηγικές και η αποδοτικότητα αυτών που χρησιμοποιεί ο κάθε πολιτικός και τα κόμματα αντίστοιχα. Επίσης, το ποιοι πολιτικοί και ποια κόμματα είναι περισσότερα ενεργά και ποιοι δημοφιλείς ή δημοφιλή, προσπαθώντας να διαπιστωθεί αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των δύο. Στην παρούσα έρευνα έχει χρησιμοποιηθεί η ποιοτική μέθοδος έρευνας και συγκεκριμένα η ανάλυση περιεχομένου, με σκοπό την κατηγοριοποίηση των tweets των υποψήφιων πολιτικών στην Ελλάδα. Τα δεδομένα που κατηγοριοποιήθηκαν στην συνέχεια ποσοτικοποιήθηκαν για την ορθή ανάλυση και παρουσίαση τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο ήταν της επίθεσης, η έκφραση γνώμης και ο διαμοιρασμός πολιτικού περιεχομένου υλικού (όπως ανακοινώσεις, άρθρα, νέα) αλλά και η προώθηση των εμφανίσεων των πολιτικών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της εκστρατείας τους. Οι πιο αποδοτικές στρατηγικές πάραυτα ήταν μηνύματα που αιτούνταν για δράσεις και feedback, μηνύματα μη πολιτικού περιεχομένου, μηνύματα επίθεσης σε άλλα πρόσωπα και μηνύματα άμεσης επικοινωνίας. Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι ποιοι δημοφιλείς πολιτικοί ήταν εκείνοι που προωθούνται συχνά από τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, και κυρίως μέσω της τηλεόρασης. Η αποδοτικότητα των στρατηγικών δεν συσχετίζεται με τον αριθμό των tweets του κάθε πολιτικού, το οποίο διαπιστώνεται από το γεγονός ότι σε ορισμένα κόμματα συμπεριλαμβάνονται ονόματα πολιτικών με μικρό αριθμό μηνυμάτων, που, ωστόσο, εμφανίζουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα από άλλους που είναι ιδιαίτερα ενεργοί.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τριανταφυλλίδου Αμαλία
Uncontrolled Keywords: Social media, Πολιτικοί, Διαδίκτυο, Internet, Πολιτικός λόγος, Εκλογές, Ελλάδα.
Subjects: Δ > Διαδίκτυο (Internet)
Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Π > Πολιτική
Π > Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 11 Jul 2017 09:25
Last Modified: 11 Jul 2017 09:26
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8914

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top