Ο τρόπος προβολής των δυο φύλων στις ελληνικές τηλεοπτικές διαφημίσεις

Αρλίντα, Αλιάι and Παπαβασιλείου, Γεωργία (2016) Ο τρόπος προβολής των δυο φύλων στις ελληνικές τηλεοπτικές διαφημίσεις. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC116_2016.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η διαφήμιση αποτελεί μια επιχειρηματική δραστηριότητα στην οποία εμπλέκονται διαφημιστές, διαφημιζόμενοι, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι θεατές /καταναλωτές και η πολιτεία. Παρόλο που ο πρωταρχικός στόχος της διαφήμισης είναι η αύξηση της ζήτηση προϊόντων καθώς και η αύξηση του ρυθμού πώλησης τους, στην σημερινή εποχή, η διαφήμιση επιπλέον εκπαιδεύει, ενημερώνει και εν τέλει πείθει με επικοινωνιακά μέσα τους τελικούς καταναλωτές. Πολλές φορές ακόμη χειραγωγεί τους τηλεθεατές και τους μετατρέπει σε έμμονους καταναλωτές. Ως εκ τούτου, η διαφήμιση αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην ανάπτυξη και διαιώνιση των στερεότυπων ρόλων των φύλων και συνιστά αντανάκλαση της πραγματικότητας σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν και να καταγραφούν οι τρόποι που παρουσιάζονται οι άνδρες και οι γυναίκες στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Για το λόγο αυτό, η έρευνα επικεντρώνεται στο πώς το φύλο του κεντρικού πρωταγωνιστή επηρεάζει στοιχεία της διαφήμιση όπως την γενική ομάδα των προϊόντων/ υπηρεσιών που προβάλλονται, τα χαρακτηριστικά των επιπλέον ηθοποιών που εμφανίζονται καθώς επίσης την τοποθεσία, τον τρόπο παρουσίασης και το φύλο του εκφωνητή. Για την διερεύνηση των στερεότυπων επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα. Το δείγμα αποτελείται από διαφημίσεις σε δύο ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια ANT1 και MEGA, που την τότε χρονική περίοδο είχαν την μεγαλύτερη ακροαματικότητα σύμφωνα με στοιχεία της ιστοσελίδας της AGB. Συνολικά παρακολουθήθηκαν και καταγράφηκαν 943 διαφημίσεις σε χρονικό διάστημα δυο μηνών. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν ότι το κανάλι διαδραματίζει στατιστικά σημαντικό ρόλο ως προς τον αριθμό των ατόμων που εμφανίζονται στη διαφήμιση εκτός από τον κεντρικό χαρακτήρα.

Item Type: Thesis (BSc)
Uncontrolled Keywords: Τηλεοπτική διαφήμιση, Κανάλια, Στερεότυπα, Φύλα, ΜΜΕ, Προώθηση προϊόντων, Συμπεριφορά καταναλωτή.
Subjects: Δ > Διαφήμιση
Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 07 Jun 2017 10:31
Last Modified: 07 Jun 2017 10:31
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8788

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top