Γκόγκογλου, Ιωάννης (2002) Η εξέλιξη του τραπεζικού συστήματος στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση τη στάση του απέναντι στον τριτογενή τομέα. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Text
IT19_2002.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (67MB) |
Abstract
Μέσα στις τόσες αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί σε όλον τον κόσμο με το πέρασμα των χρόνων, δε θα μπορούσε ο τραπεζικός κλάδος στην Ελλάδα να μείνει ανεπηρέαστος. Ο 21 αιώνας βρίσκει τον ελληνικό τραπεζικό κλάδο ανεπτυγμένο και εφοδιασμένο με νέα τεχνολογία και νέα προϊόντα. Ο παραδοσιακός χώρος των τραπεζών αλλάζει. Συμπληρώνεται από νέα προϊόντα και υπηρεσίες, γίνεται περισσότερο ανταγωνιστικός και αναγκάζεται να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αγοράς. Ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός των τραπεζών είναι δεδομένος. Οι τράπεζες εφοδιάζουν τα υποκαταστήματα τους με νέο υλικό, όσον αφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (hardware-software), αλλά και τις επικοινωνίες (fax) και ο εφοδιασμός αυτός οδηγεί στον προσανατολισμό σε νέα, καινοτόμα εργαλεία και μεθόδους που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών και τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών επιχειρησιακών λειτουργιών. Η είσοδος της τεχνολογίας στον τραπεζικό τομέα δίνει τη δυνατότητα στις τράπεζες, να προσφέρουν στους πελάτες τους ένα ευρύ φάσμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Οι παραδοσιακές τραπεζικές εργασίες, όπως οι καταθέσεις, τα δάνεια κ.α., έχουν απλουστευθεί και πραγματοποιούνται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Οι τράπεζες προσφέρουν στο κοινό νέες υπηρεσίες που ξεκινάνε από την έκδοση μίας smart card (έξυπνη κάρτα) και φτάνουν μέχρι και την εξόφληση ενός λογαριασμού κινητού τηλεφώνου. Οι ελληνικές τράπεζες ασχολούνται και με το επενδυτικό κοινό. Έχουν δημιουργήσει στα υποκαταστήματα τους τμήματα που ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με την αγορά και με την πώληση μετοχών από το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, αλλά και με την αγορά και πώληση αμοιβαίων κεφαλαίων. Προσφέρουν ακόμα επενδυτικές λύσεις για οποιονδήποτε τύπο επενδυτή. Επίσης, έχουν και θυγατρικές ασφαλιστικές εταιρίες, οι οποίες προσφέρουν κάθε είδος ασφαλιστικών υπηρεσιών στους πελάτες τους. Οι τράπεζες λοιπόν συνεχώς εξελίσσονται, αναπτύσσονται και ακολουθούν τις νέες εξελίξεις. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και θα μπορούσαμε να πούμε ότι η επιβίωση των ελληνικών τραπεζών θα έχει σχέση και με τη δυνατότητα ευελιξίας και οργανωτικής προσαρμογής στις κάθε φορά νέες συνθήκες. Όσον αφορά τώρα την αντιμετώπιση του τριτογενή τομέα, και πιο συγκεκριμένα του εμπορίου, του τουρισμού και της ναυτιλίας, από τον τραπεζικό κλάδο, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η αντιμετώπιση ήταν θετική και οι τράπεζες βοήθησαν τις επιχειρήσεις των κλάδων αυτών να αναπτυχθούν.
Item Type: | Thesis (BSc) |
---|---|
Corporate Creators: | Τσούνης Νικόλαος |
Uncontrolled Keywords: | Ελλάδα, Τραπεζικό σύστημα, Τριτογενής τομέας, Εμπόριο, Τουρισμός, Ναυτιλία |
Subjects: | Τ > Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες |
Divisions: | Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά) |
Depositing User: | Προσωπικό Βιβλιοθήκης |
Date Deposited: | 10 Oct 2016 07:29 |
Last Modified: | 10 Oct 2016 07:29 |
URI: | http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8368 |
Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)
View Item |