Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας και οι επιπτώσεις της στην ανταγωνιστικότητα του τομέα των ελληνικών υπηρεσιών

Δημητριάδης, Θωμάς Γ. (2007) Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας και οι επιπτώσεις της στην ανταγωνιστικότητα του τομέα των ελληνικών υπηρεσιών. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
ΙΤ113_2007.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας με τη φιλελευθεροποίηση του εμπορίου και το άνοιγμα των αγορών, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στη διεθνή κοινότητα. Η όξυνση του ανταγωνισμού από την είσοδο νέων 'παικτών' στην ελληνική αγορά καθώς και η προσπάθεια των επιχειρήσεων για περισσότερα κέρδη και μεγαλύτερα μερίδια, αναπόφευκτα θα οδηγήσουν αρκετές μικρές ελληνικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών εκτός αγοράς, αφού δε θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο βάρος του ανταγωνισμού. Αυτό θα επιφέρει ανακατατάξεις και στην αγορά εργασίας, καθότι θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εργασίας, σε χαμηλότερους μισθούς και λιγότερες ωφέλειες για τους εργαζομένους. Ειδικότερα, για τις επιχειρήσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών η παγκοσμιοποίηση φαίνεται πως επιδρά αρνητικά, καθώς τα νέα τουριστικά πρότυπα διεθνώς, απαιτούν πλέον καινούριες και σύγχρονες προδιαγραφές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Σε αυτά όμως τα νέα μοντέλα τουρισμού πολύ λίγες έως ελάχιστες επενδύσεις έχουνε γίνει. Παράλληλα, η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών της πλειοψηφίας των ελληνικών ξενοδοχείων (διαμονή, ευκολίες, εγκαταστάσεις, σέρβις) είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις υπηρεσίες που προσφέρουν ξενοδοχεία γειτονικών μεσογειακών χωρών. Όλα αυτά επηρεάζουν αρνητικά την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων του κλάδου και ζημιώνουν το προφίλ και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Για τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χρηματοπιστωτικό τομέα, οι επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης εντοπίζονται στη τάση εξαγοράς οικονομικά εύρωστων εταιριών από ξένους ομίλους κάτι που ζημιώνει την εθνική οικονομία και αποδυναμώνει τη θέση της χώρας στο διεθνές προσκήνιο. Ταυτόχρονα, οι εξαγορές αυτές δημιουργούν αναταράξεις και στην αγορά εργασίας (απώλεια θέσεων, μείωση εισοδημάτων). Ωστόσο, η παγκοσμιοποίηση δημιουργεί ευκαιρίες για τις ελληνικές εταιρίες υπηρεσιών αφού τους δίνει τη δυνατότητα να επεκταθούν στο εξωτερικό εξαγοράζοντας ή απορροφώντας ξένες. Παραδείγματα πετυχημένων στρατηγικών κινήσεων προέρχονται τόσο από το χώρο του τουρισμού όσο και από το χώρο της πληροφορικής, των υπηρεσιών υγείας και από τον κλάδο των τραπεζών. Για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της παγκοσμιοποίησης, η υιοθέτηση βασικών αρχών μάρκετινγκ από τις επιχειρήσεις συμβάλλει στην αύξηση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και έτσι στην καλύτερη αντιμετώπιση του ανταγωνισμού. Επίσης η στήριξη των επιχειρήσεων μέσα από το θεσμικό πλαίσιο (μείωση φορολογικών συντελεστών, εκσυγχρονισμός του νομικού πλαισίου, βελτίωσή του καθεστώτος αδειοδοτήσεων, απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας) κρίνεται επιτακτική και αναμένεται να ενισχύσει τις αναπτυξιακές προοπτικές του τομέα των υπηρεσιών και κατ' επέκταση της ελληνικής οικονομίας, μιας και η ελληνική οικονομία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην παροχή υπηρεσιών.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τσάγκλα Ευαγγελία
Uncontrolled Keywords: Παγκοσμιοποίηση, Τομέας υπηρεσιών, Αρνητικές συνέπειες, Ευκαιρίες
Subjects: Α > Ανταγωνιστικότητα
Δ > Διεθνείς εμπορικές επιχειρήσεις
Π > Παγκόσμια οικονομία
Divisions: Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 20 Sep 2016 11:35
Last Modified: 20 Sep 2016 11:35
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/8325

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top