Η επίπτωση της οικονομικής κρίσης στην ψυχολογία και την συμπεριφορά των ελληνικών καταναλωτών. Μια έρευνα με ερωτηματολόγιο

Πότση, Ελένη (2015) Η επίπτωση της οικονομικής κρίσης στην ψυχολογία και την συμπεριφορά των ελληνικών καταναλωτών. Μια έρευνα με ερωτηματολόγιο. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC15_2015.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Χωρίς καμία αμφιβολία η οικονομική κρίση που ξεκίνησε από την κατάρρευση των μεγάλων χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ έχει επηρεάσει σχεδόν όλο τον πλανήτη. Φυσικά αυτό δεν είναι σπάνιο ιστορικό φαινόμενο, καθώς ο κόσμος έχει βιώσει και άλλες φορές παρόμοιες καταστάσεις τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι μία μόνο η αιτία που έκανε την εμφάνισή της η οικονομική κρίση, αλλά ένας συνδυασμός αρνητικών παραγόντων. Αρχικά η εργασία παραθέτει θεωρητικά στοιχεία σχετικά με την οικονομική κρίση και έπειτα πραγματεύεται τα χαρακτηριστικά, τα στάδια, τα αίτια και τις επιπτώσεις της σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο. Η έρευνα συγκροτείται με σκοπό τη μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην παρούσα οικονομική κρίση. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα σε τυχαίο δείγμα 200 ατόμων του Δήμου Αίγινας κατά την περίοδο Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2014, η οποία είναι βασισμένη στην καταγραφή της ψυχολογίας και της συμπεριφοράς των καταναλωτών του νησιού, με τη χρήση ερωτηματολογίου, με κλειστού και ελάχιστες ανοιχτού τύπου ερωτήσεις. Σε γενικές γραμμές η έρευνα έδειξε αφενός, ότι τα άτομα που συμμετείχαν έχουν υποστεί μείωση του εισοδήματός τους, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, και αφετέρου ότι η κρίση τα έχει ωθήσει να στραφούν σε μία πιο ορθολογική καταναλωτική συμπεριφορά, συμπεριφορά που τους ωθεί να προσαρμόζουν τις ανάγκες τους στις οικονομικές τους δυνατότητες. Παράλληλα, θεωρήθηκε αναγκαία η αγωγή του καταναλωτή, ο οποίος χρειάζεται μέσα στον ορυμαγδό των καταναλωτικών μηνυμάτων που δέχεται, την εκπαίδευση και την απόκτηση καταναλωτικών δεξιοτήτων από την παιδική ηλικία.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μάλαμα Ελεονώρα-Ιουλία
Uncontrolled Keywords: Οικονομική κρίση, συμπεριφορά καταναλωτή, ψυχολογία καταναλωτή, Αίγινα
Subjects: Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Ο > Οικονομικές κρίσεις
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 09 Sep 2015 05:39
Last Modified: 09 Sep 2015 06:05
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/7689

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top